اربعین نماد وحدت ملت ایران و عراق است
اربعین نماد وحدت ملت ایران و عراق است

اربعین نماد وحدت ملت ایران و عراق است

زیدوای با بان اینکه تفاوتی بین ایرانی و عراقی و هیچ مذهبی وجود ندارد همه ما اتباع امام علی (ع) و امام حسین (ع) هستیم، گفت: اربعین نماد وحدت ملت ایران و عراق است.
شناسه خبر : 1128016 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۳:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «حیدر زیدوای» شامگاه (26آذر) در همایش خادمین، فعالان و خیرین اربعین حسینی که به همت کانون فرهنگی هنری شهید«علی گرائیلی» در اردوگاه شهدای خرماکلا برگزار شد، بیان کرد: کسی که از مخلوق تشکر نکند از خالق تشکر نکرده است خصوصا از مقام معظم رهبری تا کوچکترین فرد در جمهوری اسلامی ایران باید تشکر کنم.

 

پدر 4شهید اهل بصره که چهار فرزندش در اربعین به شهادت رسیدند، افزود: همه از حسین(ع) هستند و به حسین (ع) برمی‌گردند، گفتم مال و فرزندانم برای امام حسین (ع) و در اختیار ایشان است و باید تقدیمشان کنم، بهترین چیزهایی را که داریم باید تقدیمشان کنیم.

 

وی اضافه کرد: امام حسین (ع) همه چیزش را در راه خدا داد و خداوند هم پاسخ خوبی برای او دارد، چیزهایی که ایشان نثار خدا کردند خدمتگزاران هم باید  رهرو ایشان باشند.

 

این پدر شهدای اربعین حسینی بیان کرد: بسیاری از گروه‌ها در اربعین از بنده سوال کردند، چطور است که شما بعد از مصیب همینطور ایستاده و مقاوم هستید، پاسخ دادم درست است که فرزندانم عزیز بودند، ولی امام حسین (ع) عزیزتر و گران‌تر است همه ما فدایی ایشان هستیم.

 

وی ادامه داد: اگر خداوند باز به من فرزندان بیشتری می‌داد همه فدای امام حسین (ع)‌ می‌شدند خود ما هم فدایی هستیم و خدا را شاکریم که خادم ایشان هستیم.

 

این فعال اربعین حسینی گفت: امروز در بالاترین نقطه شمال کشور ایستاده ام میگویم این عزاداری شما نشان از وحدت بین ما و شما دارد، تفاوتی بین ایرانی و عراقی و هیچ مذهبی وجود ندارد همه ما اتباع امام علی (ع) و امام حسین (ع) هستیم.

 

وی با بیان اینکه اربعین نماد وحدت ملت ایران و عراق است، خاطرنشان کرد: ما و شما برادریم، خداوند به شما پاداش عنایت کند، بدانید کارهایی که تاکنون کردید پاداش دارد من خوشحالم، همیشه پدر خانواده می‌خواهد بهترین جایگاه را داشته باشد اما من میدانم امروز فرزندانم جایگاه بالاتری دارند، خوشا به سعادتشان! امیدوارم شفاعتی برای ما و شما باشند.

 

زیدوای در پایان گفت: از خداوند و حضرت محمد (ص) می‌خواهم از گناهان ما بگذرد و به ما کمک کند.

پایان پیام/ 286