کانون کتاب و کتابخوانی استان تهران کانون برگزیده کشوری شد
کانون کتاب و کتابخوانی استان تهران کانون برگزیده کشوری شد

کانون کتاب و کتابخوانی استان تهران کانون برگزیده کشوری شد

کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی استان تهران به عنوان یکی از کانون های برگزیده کشوری آستان قدس رضوی انتخاب شد.
شناسه خبر : 1127029 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۳۴

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان در دومین گردهمایی سررابطان کانون‌های خدمت کتاب و کتاب‌خوانی رضوی که در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، از کانون‌های خدمت کتاب و کتاب‌خوانی استان‌های تهران، کرمان و گیلان که در شبکه ‌سازی و جذب خادمیار و نیز اقدامات ویژه در روستاها و مناطق عشایر نشین فعالیت موثر و چشمگیر داشتند، تقدیر شد.
کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی استان تهران توانست در حوزه ساماندهی خادمیاران رضوی، ۱۶۰ نفر از خادمیاران فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نویسندگی را سازماندهی کرده و فعالیت های ویژه ای را در حوزه کتب روانشناسی کودک و نوجوان، اعتقادی خانواده، آیین زندگی، ایثار و شهادت، سواد رسانه ای و کتب مورد تاکید مقام معظم رهبری را انجام دهد.
همچنین کانون کتاب و کتابخوانی در راستای اهداف و ماموریت های خود در یک سال گذشته بیش از هزار نسخه کتاب در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی،پژوهشی و ...را به کتابخانه های مناطق و شهرستانهای استان تهران اهدا کرده است.
برگزاری مسابقات کتاب خوانی در حوزه های مختلف در طول ایام سال از دیگر برنامه‌های کانون کتاب و کتابخوانی استان تهران بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
همچنین کانون کتاب و کتابخوانی اقدام به راه اندازی  پویش نیم ساعت کتابخوانی برای تشویق عموم اقشار مردم به فرهنگ مطالعه کرده و در اقدامی اساتید دانشگاه خادمیار عضو این کانون بخشی از کلاسهای خود را به ترویج کتاب و کتابخوانی اختصاص داده اند.
این اقدامات و برنامه ها موجب شد تا کانون تخصصی خدمت رضوی  کتاب و کتابخوانی استان تهران به عنوان یکی از استان های برگزیده در این همایش توسط رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مدیر مرکز امور خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی و مدیر کانون خادمیاران کتاب و کتاب‌خوانی رضوی مورد تقدیر قرار گیرد.

پایان پیام/ 704