مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان در سقز برگزار شد
مسابقه کتابخواني ويژه دانش‌آموزان در سقز برگزار شد
به همت کانون فرهنگی هنری حکمت سقز؛

مسابقه کتابخوانی ویژه دانش‌آموزان در سقز برگزار شد

سليمان سپي اظهار کرد: به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري حکمت، مسابقه کتابخواني ويژه دانش‌آموزان برگزار شد.
شناسه خبر : 33281 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان کردستان، سلیمان سپی اظهار کرد: به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و گرایش کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مسابفه کتابخوانی در سقز برگزار شد.

 

وی با اشاره به استقبال بچه‌های مسجدی از مسابقه کتابخوانی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه باید میان اقشار مختلف جامعه ترویج یابد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرصت ارزشمندی برای تحقق این مهم هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حکمت شهرستان سقز با اشاره به اهدای کتاب به دو مدرسه سقز  توسط کانون فرهنگی هنری حکمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز یادآور شد: هر مدرسه‌ باید‌ یک کتابخانه داشـته‌ باشد تا دانش‌آموزان بتوانند با مراجعه به‌ آن فرصت دریافت و مطالعۀ کتاب‌های سودمند‌ و سازنده‌ را‌ بدست‌ آورند.

 

نماینده کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان سقز اعلام کرد: کتابخانه قلب مدرسه است و مدرسه بدون کتابخانه کالبدی بی‌جان است و با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی عادت به خواندن باید از کودکی شکل ‌‌گیرد و بعد از خانواده، مدرسه دومین محیطی است که باید مقدمات ایجاد این عادت را در کودک ایجاد کند که این امر متاسفانه در استان و به مراتب در شهرستان سقز  بسیار ضعیف پیش می‌رود.

 

سپی اعلام کرد: کتابخانه به‌عنوان قطب و مرکز فعالیت مدرسه شناخته شده است، جایی که دانش‌آموزان برای دریافت منابع به آن مراجعه می‌کنند و در عصر فناوری کتابخانه مدرسه، مرکز شبکه‌ای است که هسته آن کتابخانه و ریشه‌هایش به هر مکان در مدرسه و خانه می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه مدرسه منبع گرانبهایی برای پشتیبانی از حوزه‌های برنامه درسی و پرورش یادگیری، خواندن مستقل، توسعه مهارت‌های سواد اطلاعاتی، مهارت تفکر انتقادی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است، اضافه کرد: لازم است مسولان و کارشناسان آموزشی نسبت به توسعه کتابخانه مدارس اهتمام ورزند.