لزوم اداره مساجد با ظرفیت مردم/ جایگاه دهم خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما
لزوم اداره مساجد با ظرفیت مردم/ جایگاه دهم خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما

لزوم اداره مساجد با ظرفیت مردم/ جایگاه دهم خراسان جنوبی در سومین رویداد ملی فهما

حجت الاسلام سبزه کار بر اداره مساجد با ظرفیت مردم تاکید کرد و گفت: امروز ذائقه جوان تغییر کرده است و باید متناسب با نیاز آ‌نها برنامه ریزی کرد و با ابزارهای نوین آن را به اجرا درآورد.
شناسه خبر : 1126250 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۶:۲۹

حجت‌الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: سومین رویداد ملی فهما در سال جاری بعد از تصویب اساسنامه ستاد کانون‌های مساجد کشور و تدوین چشم‌اندازهای کوتاه مدت، ‌میان مدت و بلندمدت از طریق زیست بوم بچه‌های مسجد اجرا می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سایت بچه‌های مسجد،‌ بستری برای ارائه خدمات و برنامه‌ کانون‌ها در بستر یک رقابت سالم است،‌ افزود: وجود این سایت یک ضرورت دیروز و نیاز امروز است و می توان گفت این سایت جایگاهی برای ثبت و ارزیابی برنامه‌های مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه در اولین سال اجرای طرح ملی فهما، اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری، مدیر و اعضای کانون در سایت ثبت شد و در سال دوم (۱۳۹۹)، برنامه های پیشنهادی کانون‌ها تحت عنوان رواق‌ها و شبستان‌هایی ثبت و ضبط شد، گفت: در سومین سال اجرای رویداد ملی فهما، ثبت فعالیت کانون‌ها در بستر سایت بچه‌ها مسجد و در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق ادامه یافته است و می‌توان گفت در سال جاری، تاکید بر اجرای برنامه‌های هنری،‌ در کنار برنامه‌های فرهنگی در بستر مساجد بسیار رونق یافته است.

 

سبزه‌کار با بیان اینکه هنر متعالی باید در خدمت مسجد باشد، ادامه داد: امروز ذائقه جوان تغییر کرده است و باید متناسب با نیاز آ‌نها برنامه ریزی کرد و با ابزارهای نوین آن را به اجرا درآورد.

 

به گفته وی، سومین رویداد ملی فهما، نگاه جشنواره‌ای ندارد اما در تلاش برای کشف استعدادها و صرفه‌جویی در هزینه‌ها با سرعت بخشیدن به برنامه‌ها در کنار دقت در اجرا آن است و تلاش می‌کند که این مسیر را تسهیل کند.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شعار سال قبل رویداد ملی فهما را «ایران قوی» اعلام کرد و گفت: این رویداد امسال با شعار «به توان مردم» اجرا می‌شود تا با فراهم ساختن زمینه انتقال تجربیات، زمینه اجرای هرچه موثرتر شدن برنامه‌ها را فراهم کند.

 

وی به اجرای طرح سه‌شنبه های تکریم،‌ شنبه‌های باکتاب، صحیفه‌خوانی و ... اشاره و تاکید کرد: این طرح تلاش کرده است که مسجد که باید یک پایگاه مهم برای امیدآفرینی و پمپاژ انرژی به بیرون باشد را محقق سازد.

 

حجت‌الاسلام سبزه‌کار بر فعال شدن مساجد تاکید کرد و با اشاره به اینکه خالی شدن مساجد از جوانان، این پایگاه ها را تبدیل به نمازخانه می‌کند، افزود: امروز در اجرای طرح ملی فهما ۳، ذوق و شوق برخی از کانون‌ها را مشاهده می‌کنیم که در ثبت برنامه‌های انجام شده، در مقایسه با برخی از کانون‌های استان‌های بزرگ،‌حرف برای گفتن دارند.

 

وی گفت: دشمن به دنبال خالی کردن مساجد از قشر جوان و تبدیل این پایگاه‌های امن الهی به نمازخانه است که باید این مهم، با اجرای برنامه‌ های قوی و موثر خنثی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تا پایان رویداد ملی فهما و ثبت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری، فرصت زیادی باقی‌نمانده است که بعد از اتمام این فرصت، ارزیابی کانون‌ها در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری آغاز می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی جایگاه استان در طرح ملی فهما ۳ را در حال حاضر (۲۲ آذر) دهم اعلام و اظهارامیدواری کرد: این جایگاه با توجه به ظرفیت خوب استان و وجود کانون‌ های فعال در روزهای منتهی به اجرای طرح،‌ ارتقا یابد.

 

 

پایان پیام/ 70