مسابقات قرآنی مدها متان موجب ترغیب نسل نوجوان و جوان به قرآن کریم می شود
مسابقات قرآنی مدها متان موجب ترغیب نسل نوجوان و جوان به قرآن کریم می شود

مسابقات قرآنی مدها متان موجب ترغیب نسل نوجوان و جوان به قرآن کریم می شود

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: مسابقات قرآنی مدها متان زمینه ای فراهم می کند تا نوجوان و جوان برای فراگیری معارف قرآن کریم تلاش کرده و زندگی خود را با آیات قرآن کریم تطبیق دهند.
شناسه خبر : 1125188 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۴۲

حجت الاسلام «کاظم صادقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، به نقش قرآن در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: قرآن کریم منبع بزرگی برای تربیت جامعه و آینده سازی است و یا به تعبیر بهتر قرآن منبع انسان سازی است.


امام جمعه زهکلوت افزود: اگر انسان بخواهد زندگی خود را بسازد، قرآن برای هر بُعد از زندگی آن راهکار و الگوی انسان زیستن را ارائه  کرده است.
 

وی تاثیر فعالیت های قرآنی بر تربیت نسل جوان را غیر قابل شمارش دانست و عنوان کرد: فعالیت های قرآنی موجب می شود تا حس خودباوری و اعتماد به نفس در جامعه تربیتی ما نهادینه سازی شود.
 

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: یکی از آثار ظاهری برگزاری مسابقات قرآنی مدها متان، ایجاد انگیزه و حس رقابت در بین نسل نوجوان و جوان است.


امام جمعه زهکلوت ادامه داد: این مسابقات قرآنی زمینه ای فراهم می کند تا نوجوان و جوان برای فراگیری معارف قرآن کریم تلاش کرده و زندگی خود را با آیات قرآن کریم تطبیق دهند.


وی تاکید کرد: به طور کلی اجرای برنامه های قرآنی موجب نشر فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) در بین نسل های جوان و جامعه می شود.


حجت الاسلام صادقی بیان کرد: یکی از کوچکترین وظایف ما در قبال عظمت و بزرگی قرآن و اهل بیت (ع)، فعالیت های قرآنی از قبیل جشنواره قرآنی مدها متان است.


امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: یکی از وظایف و شاخص های حوزه کاری دستگاه های اجرایی مباحث قرآنی است و باید به آن اهمیت دو چندانی دهند تا فرهنگ قرآنی نه تنها در بین مردم بلکه در بین سازمان ها و ادارات نیز نهادینه سازی شود.


وی با اشاره به نقش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، اضافه کرد: فرهنگ قرآنی در عرصه اقتصاد، فرهنگ، کار و نخبه پروری تاثیر فراوان دارد.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: در حوزه فرهنگ و اجتماعی اگر نگاه و فضای قرآنی در جامعه حاکم شود قطعا مشکلات و معضلات به حداقل ممکن می رسد.


امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: یکی از نتایج فعالیت های قرآنی در مناطق محروم و کم برخوردار پرورش پزشک، معلم، طلبه، مهندس با تربیت دینی است.


وی در خاتمه ضمن ارائه پیشنهاد، عنوان کرد: چه بهتر است که مسابقات قرآنی محله محور باشند تا حس رقابت در بین همه مردم نهادینه سازی شود.

پایان پیام/ 586