نحوه محاسبه امتیاز فعالیت‌ های خودجوش در فهمای ۱۴۰۰/ برگزاری ۱۴ دوره آموزش تخصصی برای بچه‌های مسجد
نحوه محاسبه امتیاز فعالیت‌ های خودجوش در فهمای ۱۴۰۰/ برگزاری ۱۴ دوره آموزش تخصصی برای بچه‌های مسجد

نحوه محاسبه امتیاز فعالیت‌ های خودجوش در فهمای ۱۴۰۰/ برگزاری ۱۴ دوره آموزش تخصصی برای بچه‌های مسجد

عبادی با اشاره به روند افزوده شدن امتیاز فعالیت‌های خودجوش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به امتیاز آنها در فهمای ۱۴۰۰، گفت: ۱۴ دوره تخصصی آموزشی همچون مدیریت مسجد، مدیریت کار تیمی و ... تولید شده که پس از اتمام رویداد فهما بارگذاری می‌شود.
شناسه خبر : 1124862 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان نشست توجیهی رویداد فهمای 1400 ویژه رابطین امروز (چهارشنبه، 17 آذرماه) به صورت مجازی با حضور «جواد عبادی»، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، در این نشست سوالات کانون های فرهنگی هنری مساجد در چند محور کلی پرسیده شد و عبادی به آنها پاسخ گفت.

 

وی در پاسخ به سوال کانون های روستایی درباره اینکه «چرا فعالیت ها و برنامه های سامانه بچه های مسجد آف‌لاین نیست تا قوت و ضعف اینترنت در مناطق روستایی تاثیر بر روند ثبت فعالیت بچه های مسجد نداشته باشد؟»، اظهار کرد: چون در سامانه گاها پیش آمده که در روز، دو سه تغییر در فرم ها اعمال شده است، این تغییرات در سیستم های آف‌لاین مشکل ایجاد می کند، چون سامانه بچه های مسجد کاملا برخط است و هر تغییری رخ دهد بلافاصله کاربر آن را می بیند، لذا سیستم آف‌لاین در این باره نمی تواند پاسخگو باشد سامانه و سایت بر بستر اینترنت، باید آنلاین باشد.

 

عبادی درباره نحوه محاسبه امتیاز فعالیت های خودجوش در فهمای 1400 تصریح کرد: امتیاز فعالیت های خودجوش هنوز اعمال نشده است زمانی اعلام می شود که کانون ها حدفاصل 1200 تا 1400 هر رواق را داشته باشند و در پایان فهمای 1400 یعنی 30 آذرماه هر جا که کسری داشته باشند از امتیاز فعالیت های خودجوش آنها به امتیازات رواق ها افزوده می شود، البته باز کف این افزودن به نظر ستادی در انتهای کار بستگی دارد.

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: همه تلاش ما بر این است که سامانه بچه های مسجد در همه مرورگرها فعال باشد، لذا ضرورتی به طراحی و فعال‌سازی اپلیکیشن آن نبوده است البته محدودیت هایی هم در این باره وجود دارد و قرار بر آن است در آینده نزدیک این اتفاق بیفتد.

 

وی درباره برنامه آموزش ستاد فهما برای کانون های مساجد بیان کرد: هر سال برای کار کردن سامانه و رویداد ملی فهما، دوره آموزش کار با سامانه را برگزار کرده ایم اما درباره دوره های تخصصی دو بحث مطرح است یکی حوزه فرهنگی که باید در این باره سفارش داشته باشیم و این تعامل صورت گرفته و در قالب آموزش نویسندگی، کارآفرینی، خبرنویسی و ... بروز دارد و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است.

 

عبادی اضافه کرد: درباره دوره های تخصصی نیز 14 دوره ضبط و تدوین شده و آماده بارگذاری است مثل مدیریت زمان، مدیریت کار تیمی، مدیریت مسجد و ... اما بعد از اتمام رویداد ملی فهمای 1400 بارگذاری می شود پیوند انگیزشی صدور مدرک هم برای این دوره ها پیش بینی شده است.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما نیز در ارتباطی مجازی برخی سوالات کانون های مساجد را مطرح کرد. همچنین نادر سقاء، مدیر ستاد فهمای استان اردبیل نیز به عوامل توفیق این استان در رویداد ملی فهمای 1400 اشاره کرد.

 

علاوه بر این تصریح شد: سه پرسشنامه اکنون روی سامانه بچه های مسجد فعال است یکی پرسشنامه کانون های همگروه، دوم پرسشنامه کانون های رابط و نهایتا پرسشنامه همکاران رابط که می توانند تکمیل شوند.

 

در پایان این نشست، قرعه کشی کانون های برتر هفته ویژه کانون هایی که میانگین امتیازشان چهار هزار به بالا است با مشارکت بیش از 50 کانون انجام شد و از میان آنها پنج کانون به قید قرعه انتخاب شدند.

 

اسامی این کانون ها به شرح ذیل است:

کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) از منطقه آزاد اروند

کانون فرهنگی هنری انصارالزینب(س) از استان گیلان

کانون فرهنگی هنری فرقان از استان هرمزگان

کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) از استان سیستان و بلوچستان

کانون فرهنگی هنری خادم الرضا(ع) از استان کهگیلویه و بویراحمد

 

پایان پیام/ 9