مراسم ترحیم آیت‌الله سیدرضی شیرازی از نوادر مسجد و فلسفه برگزار می‌شود
مراسم ترحیم آیت‌الله سیدرضی شیرازی از نوادر مسجد و فلسفه برگزار می‌شود

مراسم ترحیم آیت‌الله سیدرضی شیرازی از نوادر مسجد و فلسفه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین امین گفت: مراسم ترحیم آیت‌الله سیدرضی شیرازی که جزو نوادر حوزه علمیه در زمینه فلسفه اسلامی بود، ۱۸ آذرماه در مسجد خاتم الانبیا (ص) برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1124740 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمد امین» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه آیت الله سید رضی شیرازی، الگوی خوبی برای همه آقازاده ها هستند، اظهار کرد: موضوع آقازاده جزو موضوعات ثابت در فضای سیاسی و فرهنگی و رسانه ای کشور طی یکی دو دهه اخیر بوده است به طوری که امروزه، حس خوبی از این عبارت، دریافت نمی شود درحالی که بسیاری از آقازاده ها آنچنان شایسته تربیت شدند و زندگی کردند که الگویی برای سایر آقازاده ها هستند.

 

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: مرحوم حاج آقا رضی شیرازی می توانست به دلیل انتساب به مرحوم پدرشان و مرحوم جدشان (میرزای شیرازی) یک عمر در ناز و نعمت باشد و سختی را به جان نخرد ولی به دلیل تربیت درست دینی، اهل مجاهدت علمی بود و بنده شاهد بودم که به صورت شبانه روزی برای کسب معارف دینی تلاش می کرد.

 

وی اضافه کرد: ایشان به صورت تخصصی در حوزه فلسفه وارد شد و بسیاری از توهین ها را در این مسیر به جان خرید ولی هیچ گاه خسته نشد به طوری که جزو نوادر در حوزه فلسفه اسلامی محسوب می شود.

 

حجت الاسلام امین تصریح کرد: متاسفانه، پس از درگذشت آیت الله حسن‌زاده آملی، در فاصله ای کوتاه، ما یکی دیگر از بزرگان فلسفه اسلامی را از دست دادیم. دوستداران فلسفه باید برای ثبت و ضبط دقیق و کامل نظرات سایر استادان برجسته در حوزه فلسفه اسلامی تلاش کنند تا بعدها دچار آه و حسرت نشویم که چرا این عزیزان از میان ما رفتند ولی آثارشان را حفظ نکردیم.

 

امام جماعت مسجد خاتم الانبیا (ص) (واقع در تهران، تهرانپارس، خیابان بهار) در ادامه با بیان اینکه مراسم ترحیم آیت الله سیدرضی شیرازی، پنجشنبه، 18 آذرماه از ساعت 15 تا 16 و سی دقیقه در مسجد خاتم الانبیاء(ص) برگزار می شود، گفت: حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان در این مراسم، سخنرانی و جمعی از ذاکران اهل بیت (ع) مداحی می کنند. تلاش اهالی این مسجد رعایت کامل تمام موازین بهداشتی در این مراسم است.

پایان پیام/ 397