لزوم حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس
لزوم حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس

لزوم حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس

ایمانیه بر لزوم حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کانون های هنری در استان فارس تاکید کرد و گفت: تلفیقی از هنر و اعتقادات باید در آموزشگاه های فرهنگی و هنری دیده شود.
شناسه خبر : 1124691 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (چهارشنبه 17 آذر) در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس که با حضور معاون امور مجلس و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: بحث شورای فرهنگ عمومی استان بسیار مهم است که دبیری آن به عهده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید به آن توجه شود.

استاندار فارس با یادآوری این مطلب که با توجه به اینکه برش سند فرهنگی به دست رئیس جمهور رونمایی شد که اجرای آن لازم است، اضافه کرد: بزرگداشت هنرمندان، فرهنگوران و ادبای فارس در دستور قرار گیرد که گلایه می کنند که فراموش شدند آنان الگویی برای جوانان ما هستند وظیفه ماست که در خدمت پیشکسوتان عرصه فرهنگ، هنر و ادب باشیم.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش در حوزه فرهنگی و هنری لازم است که این عرصه باید بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دانشگاه های فارس شکل گیرد، افزود: انعکاس فعالیت های دولت در رسانه ها شکل گیرد و رسانه ها باید حمایت شوند تا فعالیت های دولت را به خوبی نشان دهند.

ایمانیه با یادآوری این مطلب که دشمن سعی کرده که سیاه نمایی کند و تمام تلاش می کند که بزرگان و نخبگان ما ناامید شوند، افزود: یکی از رسالت های رسانه ها باید این باشد که فعالیت های امیدوار کننده دولت را منعکس کنند و با رعایت ادب مشکلات جامعه را معرفی کنند تا مسئولین از مشکلات هم بیشتر مطلع شوند.

وی بر لزوم حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کانون های هنری در استان فارس تاکید کرد و گفت: تلفیقی از هنر و اعتقادات باید در آموزشگاه های فرهنگی و هنری دیده شود.

ایمانیه با یادآوری این مطلب که برگزاری جشنواره های نمایشگاه ها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: کرونا در حال فروکش بیشتر است و نمایشگاه بسیار کمک کننده است که دستاوردهای فارس بیشتر جلوه کند.

وی از دیدار با خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: در این دیدار مقرر شد تالار مرکزی در دولت سیزدهم تمام شود و بنیاد حافظ شناسی در سه ماهه پایانی سال 1400 با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ زنی خواهد شد و تکمیل و تجهیز کتابخانه ارسنجان و تکمیل موزه پاسارگاد هم از دیگر برنامه هایی است که در این دیدار مورد بحث و تصویب قرار گرفت و در رابطه با موزه قرآنی کمک هایی خواهد شد و مسئله موزه قرآنی را به نتیجه خواهیم رساند.

پایان پیام/ 130