برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد/ نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان برپا می شود
برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد/ نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان برپا می شود

برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد/ نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان برپا می شود

ثقتی با بیان اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد است از برپایی نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان خبرداد.
شناسه خبر : 1123306 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(شنبه، ۱۳ آذر) در نخستین روز کاری خود به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با شرکت در نماز جماعت ظهر و عصر مسجد صادقیه رشت، از کانون فرهنگی هنری نور بازدید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گسترش فعالیت‌های مسجدمحوری را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسجد صادقیه رشت از مساجد محوری شهر است و باید فعالیت‌هایش بیشتر دیده شود.

 

وی با اشاره به لزوم برقراری عدالت فرهنگی و توزیع خدمات و آموزش‌های فرهنگی در سراسر استان گفت: محور این امر مساجد بوده و فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی باید با محوریت مساجد شاخص و فعال استان و برای همگان صورت گیرد.

 

ثقتی هزینه‌بر بودن برخی کلاس‌ها را موجب عدم بهره‌مندی عموم مردم دانست و بیان کرد: برگزاری کلاس‌ها با محوریت مساجد موجب فراگیری آن می‌شود تا در کنار آموزش، با تکیه بر معنویت این اماکن مقدس، پرورش انسان متعهد و اخلاق‌مدار را موجب شود.

 

وی از برپایی نهضت آموزش هنر در مساجد گیلان خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم تا با کمک مساجد و کانون ‌های مساجد عدالت فرهنگی را در نقاط مختلف شهر دایر کنیم تا عموم مردم با کمترین هزینه از خدمات فرهنگی و هنری بهره گیرند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مسجد را سنگر محوری عدالت فرهنگی قرار می‌دهیم متذکر شد: باید مساجد استان را فعال کنیم تا تنها محلی برای برپایی نماز‌های جماعت نباشند و کانون‌های فرهنگی هنری، بال فرهنگی نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و جماعات استان شوند.

 

وی خواستار فعالیت‌های خلاقانه در کانون‌های مساجد و جذب جوانان به این اماکن مقدس شد و بیان کرد: کانون‌های مساجد جمعیت جوان مطلوبی را تحت پوشش دارد اما باید فعالیت‌های این قشر در فضای مسجد و در پیوند با اجتماع بیشتر شود.

 

ثقتی با اشاره به برخی از هنرها و هنرمندان که در نظام‌های سیاسی و اجتماعی کشور تاثیرگذارند تاکید کرد: هنرمند باید در محیط مسجد پرورش یابد تا با شناسایی موقعیت‌ها، از بروز آسیب و بحران در جامعه جلوگیری کند.

 

وی رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پرورش نیروی انسانی و خدمات اجتماعی را رویکرد مسجد محوری اعلام کرد و بیان داشت: ۲۰ سال پیش کارم را از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز کردم و همچنان به فعالیت‌های مسجدی‌ام ادامه می‌دهم و انتظار دارم کانون‌های مساجد همراه و یاور در ایجاد عدالت فرهنگی باشند تا بتوانیم در دولت انقلابی آیت الله رئیسی، امید از دست رفته مردم را بهبود بخشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مساجد در خط مقدم فرهنگی هستند، مشکلات مالی و اعتباری مساجد را مورد اشاره قرار داده و قول مساعد داد تا در توزیع کتاب، اهدای قرآن و سایر امکانات و خدمات، حتی بودجه‌های فرهنگی با رعایت قانون؛ مساجد اولویت حمایت‌ها‌ قرار گیرند.

 

وی در پایان با تاکید بر اینکه عدم نظارت و رسیدگی نباید هرج و مرج فرهنگی ایجاد کند خاطرنشان ساخت: اگر در حوزه‌ قرآن، مسجد و فرهنگ به نحو مطلوب و تاثیرگذار عمل کنیم، ناهنجاری‌هایی که به‌خاطر برخی هنرها که ذات آن ناهنجاری و ترویج ابتذال در جامعه نیست، از بین خواهد رفت.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 84