کارنامه درخشان کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس یکسال پس از اجرای طرح «روز ارادت به امام جواد(ع)»
کارنامه درخشان کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس يکسال پس از اجراي طرح «روز ارادت به امام جواد(ع)»

کارنامه درخشان کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس یکسال پس از اجرای طرح «روز ارادت به امام جواد(ع)»

يکسال از آغاز اجراي طرح «روز ارادت به امام جواد(ع)» که به همت کانون جوادالائمه(ع) مشهد مقدس آغاز شده بود مي‌گذرد؛ از زمان اجراي اين طرح تاکنون برکات و دستاوردهاي مختلفي در حوزه فعاليت‌هاي مسجدي در سطح کشور به ثمر نشسته است.
شناسه خبر : 32848 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، یکسال قبل بود که به همت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس طرحی با عنوان «روز ارادت به امام جواد(ع)» رقم خورد؛ طرحی که منشا برکات و خدمات مختلفی به مردم شد.

 این طرح که با تأسی از سیره امام جواد(ع) شکل گرفت ملاک فعالیت خود را دستگیری از مردم و نیازمندان قرار داد به طوری که از زمان آغاز تا کنون زمینه آزادی 19 زندانی معسر که جرایم مالی داشتند میسر شد و این افراد به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.


همچنین تحت پوشش قرار دادن ۹ کودک کار، توزیع ۹۹۹ بسته حمایتی و ‌معیشتی و بهداشتی، تشویق و ترویج نامگذاری نوزدان به نام امام جواد(ع) که در نزدیک به 100 خانواده عملی شد، از جمله دیگر اتفاقاتی است که ذیل اجرای طرح روز ارادت به امام جواد(ع) رقم خورد.

این گزارش می افزاید: ارتباط زنده اینترنتی با کاظمین، چاپ محصولات مرتبط با امام جواد(ع) خصوصا کتاب ۴۰ حدیث، برگزاری جشن های مردمی، برگزاری عزاداری اهل بیت(ع)، اجرای نذر آب با محور تسویه حساب قبض های آب نیازمندان و نذر نهم طبخ و توزیع ۹ پرس غذا در نهم هر ماه و توزیع بین همسایگان نیازمند، برپایی موکب امام رضا(ع) در کاظمین همزمان با ایام اربعین حسینی از جمله دیگر فعالیت هایی است که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس به منصه ظهور رسید.

 
این گزارش می افزاید: ذبح و توزیع دهها راس گوسفند، مرغ و خروس، سیاهپوشی شهرستان رشتخوار در محرم حسینی، انجام فعالیت های جهادی و عمرانی در نهم هر ماه، اطعام و افطار نیازمندان در ماه مبارک رمضان، حضور در مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و آسایشگاه سالمندان و حمایت مادی و ‌معنوی از پدربزرگ ها و ‌مادر بزرگ ها نیز به همت اهالی نیکوکار این کانون رقم خورده است.

 

از سوی دیگر اجرای طرح «یلدای زینبی» با محور توزیع میوه در شب یلدا برای خانوادهای محروم و آبرومند، تولید محتوا در فضای مجازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و انفاق با محوریت امام جواد(ع)، اجرای طرح نذر خون و تکمیل فرم اهدای عضو، تسویه حساب دفتری نیازمندان در سوپرمارکت ها و ‌نانوایی ها و اقامه نماز جماعت‌ در فضای باز خصوصا چهارراه شهدای مشهد با رعایت پروتکل های بهداشتی و ... از دیگر فعالیت هایی محسوب می شود در قالب طرح «روز ارادت به امام جواد(ع)» در نهم هر ماه تاکنون اجرایی شده و ادامه دارد.

 
نکته قابل توجه در مورد این طرح آن است که صرفا اختصاص به یک کانون فرهنگی و شهر مقدس مشهد ندارد و همه کانون‌ها در سطح کشور امکان مشارکت در آن را دارند.
گفتنی است فعالیت های این طرح و آوازه آن به اندازه ای بود که برنامه‌های مختلف تلویزیونی دست به تهیه گزارش از اقدامات اعضای این کانون زدند و با دعوت از «مهدی رجب پور» مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) به معرفی دستاوردها و فعالیت های کانون پرداختند.

برنامه هایی نظیر «صبح بخیر ایران» و «سیمای خانواده» شبکه یک، «دست در دست» شبکه دو، «ادب حضور» شبکه سه، «مصباح» شبکه قرآن، اخبار شبکه خبر، «بزرگراه همت» شبکه افق، «شب شرقی» و «صبح خراسانی» سیمای خراسان رضوی و چندین برنامه رادیویی از جمله مواردی بود که اقدام به انعکاس فعالیت های بچه های مسجد و اعضای کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) کردند.