۱۵ آذرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان و شعر بچه‌ های مسجد
۱۵ آذرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان و شعر بچه‌ های مسجد

۱۵ آذرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان و شعر بچه‌ های مسجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره داستان و شعر بچه‌ های مسجد تا ۱۵ آذر ماه جاری تمدید شد.
شناسه خبر : 1121940 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۶

«علیرضا دولت آبادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌ های فرهنگی در زمینه کتاب، کتابخوانی و نویسندگی را با محوریت مساجد و به صورت کشوری دنبال می کند که «رواق قلم» یکی از این برنامه ها است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: کتابخوانی، داستان ‌نویسی، مسابقات کتابخوانی و برنامه ‌های مرتبط با کتاب از برنامه های این رواق بوده که به منظور تربیت نویسندگان مسجدی اجرا می شوند.

 

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، توانمندسازی و شبکه سازی استعدادهای هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه داستان نویسی و شعر دانست و ادامه داد: ترغیب هنرمندان مسجد به تولید آثار فاخر داستانی و شعر بر اساس آیات و مضامین قرآنی، ارزش های انسانی، اخلاقی و ایجاد زمینه رقابت سالم و بالابردن انگیزه اعضای کانون ها برای ارتقای کمی و کیفی حوزه داستان نویسی و شعر است.

 

دولت آبادی یادآور شد: این دوره از جشنواره در سه بخش موضوعی آیه‌ های قرآنی مشخص شده در طرح ملی ۱۴۵۵، آزاد با موضوع وحدت مسلمانان و ارزش های اخلاقی و انسانی مورد تاکید پیامبر اعظم (ص) و همچنین بخش روستایی و عشایری شامل داستان‌ ها و اشعاری که در مورد روستا، عشایر یا توسط اعضای کانون‌ های روستاییو  عشایری در دو بخش قبلی خلق شده باشد، برگزار می ‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد قـالب آثـار را داستان (داستان کوتاه، داستانک) و شعر (کلاسیک، آزاد) عنوان کرد و گفت: این جشنواره برای بخش کانونی در گروه‌ های سنی نوجوانان و جوانان (۱۲ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان (۱۸ سال تا ۴۵ سال) برگزار می ‌شود.

 

وی با بیان اینکه آخرین زمان ثبت نام و  ارسال آثار تا 15 آذر ماه جاری تمدید شد، خاطرنشان کرد: آثار فقط در قالب داستان کوتاه و شعر به صورت Word ارائه شده باشد.

 

دولت آبادی نحوه ارسال آثار را فقط از طریق سایت بچه‌ های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir  دانست و گفت: مخاطبینی که به صورت آزاد در جشنواره شرکت کرده اند و عضو کانون های فرهنگی هنری کشور نیستند باید آثار خود را به نشانی Ravagheghalam.ir  با ذکر مشخصات و شماره تلفن به صورت اینترنتی بارگذاری کنند.

پایان پیام/ 82