تجهیز کتابخانه‌های مسجدی به فناوری‌های روز نسل جوان را جذب می‌کند
تجهیز کتابخانه‌های مسجدی به فناوری‌های روز نسل جوان را جذب می‌کند

تجهیز کتابخانه‌های مسجدی به فناوری‌های روز نسل جوان را جذب می‌کند

قنبری تجهیز کتابخانه‌های مسجد به کتاب‌های جدید و به‌روز را عامل جذب نوجوانان و جوانان به خانه‌های خدا دانست و گفت: برگزاری نشست‌های تحلیل کتاب توسط کانون‌های مساجد نیز در این جذب اثرگذار است.
شناسه خبر : 1121825 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۴

«شهاب قنبری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش کانون های مساجد در رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، اظهار کرد: یکی از مولفه های رونق مساجد  کتابخانه های مسجدی هستند، در صورتی که کتابخانه های مساجد به فناوری های روز مجهز باشند، در جاذبه مندی و حضور بیشتر مخاطبان در مساجد تاثیرگذار خواهد بود.

 

این برگزیده جشنواره ملی کتاب بچه های مسجد بیان کرد: امروز ضرورت دارد که کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری کارگاه های تحلیل کتاب در حوزه های دینی و تربیتی در جهت دهی فکری به نوجوانان و جوانان اثرگذار عمل کنند. ضمن اینکه با سرمایه گذاری برای به روز کردن کتاب های کانون های فرهنگی هنری مساجد متناسب با نیاز مخاطب می تواند به نیازهای آنها پاسخگو بود.

 

این مولف و تصویرگر کتاب کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد: با بهره گیری از شیوه های نوین همراه با تصاویر اثرگذار در کتاب ها می توان گام اثرگذاری در افزایش سرانه مطالعه برداشت و با به روز کردن کتابخانه های مساجد زمینه رونق حضور مخاطبان در مساجد را فراهم کرد.

 

این عضو کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» مسجد علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به برنامه های این کانون گفت:ب رگزاری نمازهای جماعت، آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، مفاهیم از فعالیت‌های مورد توجه در کانون قطعه ای از بهشت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» تصریح کرد: این کانون با برگزاری دوره های مختلف در قالب حلقه های معرفتی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، آموزش نماز برای افرادی که هنوز به سن تکلیف نرسیده اند، مشاوره ای و نیز هیئات هفتگی، تلاش می کند که پاسخگوی نیازهای فرهنگی همه اقشار در کانون فرهنگی هنری باشد. ضمن اینکه این کانون فرهنگی هنری با تاسیس باشگاه ورزشی در جوار مسجد در رشته های مختلف ورزشی به نوجوانان و جوانان خدمات گسترده ای ارایه می دهد.

 

این فعال مسجدی با اشاره به اقدامات جهادی کانون فرهنگی هنری قطعه‌ای از بهشت در ایام کرونا خاطرنشان کرد: بچه های کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» در شرایط کرونا متحد شدند و این تهدید را به فرصت تبدیل کردند، به طوری که انجام فعالیت‌های مختلف از تهیه و توزیع اقلام بهداشتی تا حمایت از محرومان را در دستور کار خود قرار دادند و حمایت از اقشار متضرر بیماری کرونا و کمک به بیماران انجام شد.

 

پایان پیام/ 40