مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامّتان دی ماه برگزار می‌شود
مرحله استاني مسابقات قرآني مدهامّتان دي ماه برگزار مي‌شود
مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان:

مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامّتان دی ماه برگزار می‌شود

ابدالي پور گفت: مرحله استاني پانزدهيمن دوره مسابقات قرآني مدهامتان طي دي ماه امسال در خرم آباد برگزار مي شود.
شناسه خبر : 32620 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۰
« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه‌ای )فهما(،، با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در کشور و در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار داشت: مهلت شرکت در پانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و بارگذاری آثار در سامانه «بچه های مسجد» تا ۳۰ آذر امسال است.

وی با بیان اینکه مرحله استانی این سری از مسابقات قرآنی طی دی ماه امسال در خرم آباد برگزار می شود، افزود:  تا 15 دی ماه اسامی نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری این سری از مسابقات به ستاد کانون های مساجد اعلام می شود.

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ادامه داد: علاقه مندان و اعضای کانون‌های مساجد استان می توانند برای شرکت در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان به سایت بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir مراجعه و نسبت به بارگذاری اثر خود به صورت ویدئویی اقدام لازم را انجام دهند.

ابدالی پور با اشاره به اینکه فرآیند ثبت نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، گفت: جشنواره مدهامتان بزرگترین و مهم ترین فعالیت قرآنی کانون های مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه، ترویج معارف قرآنی، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم از رویکردهای مهم این طرح قرآنی است.

ابدالی پور خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادهای مردمی و تلاش برای تقویت این استعدادها از دیگراهداف برگزاری این دوره از مسابقات دانست.

 وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقان قرآنی مدهامتان به سه صورت حضوری، مجازی و ارسال فایل برگزار می شود، تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، تدابیر لازم برای بهره‌مندی از فضای مجازی به صورت ارسال فایل برای اجرای این دوره از مسابقات اندیشیده شده است.

 وی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بیماری کرونا برخی از رشته‌ها به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

 ابدالی پور ادامه داد: این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان شامل رده های سنی زیر سال از متولید 94 به بعد، 7 تا 16 سال ( متولیدین 84 تا 93) و رده سنی 17 تا 30 سال ( متولیدن 83 تا 70)است.

وی با اشاره به بخش های ویژه این سری از مسابقات قرآنی مدهامتان، ابراز کرد: جلسات سنتی قرآن( قاریان و مربیان قرآن) و بخش استعداد یابی کودکان زیر هفت سال از بخش های ویژه این سری از مسابقات است.

ابدالی پور با بیان اینکه بخش ویژه این مسابقات شامل دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی است، اذعان داشت: در این بخش قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل 7 نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می‌ شود و گزارش برنامه را در رواق نور در سامانه بچه‌های مسجد ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات در رشته اذان ویژه برادران و در گروه سنی ۷ الی ۳۰ سال، رشته قرائت نماز ویژه برادران و خواهران و در گروه سنی زیر ۷ سال و ۷ الی ۱۶ سال، استعدادیابی در گروه سنی زیر ۷ سال و ۷ تا ۱۶ سال ویژه برادران و در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ کل و قرائت ترتیل ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار خواهد شد.

مدیرستادکانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان ابرازکرد: در مرحله استانی مسابقات در رشته قرائت تقلیدی ویژه برادران در گروه سنی ۷ الی ۱۶ سال، در رشته مفاهیم ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۷ الی ۳۰ سال، مکبری ویژه برادران در گروه سنی زیر ۷ سال و ۷ الی ۱۶ سال و رشته حفظ جزء ۳۰ ویژه برادران و خواهران در گروه سنی ۷ الی ۱۶ سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت های شرکت در این سری از مسابقات، اظهار کرد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامتان دوره گذشته(سیزدهم و چهاردهم) را کسب کرده‌اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین‌المللی را کسب کرده‌اند نمی‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

ابدالی پور با بیان اینکه این سری از مسابقات هم مانند گذشته در بخش های کانونی، شهرستانی و استانی برگزار می شود، افزود: نفرات اول تا سوم هر بخش این مسابقه در مرحله شهرستانی به مرحله استانی این سری از مسابقات راه می یاد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه نفرات برتر مرحله استانی در دی‌ماه معرفی می‌شوند، ابراز کرد: نفرات برگزیده به مرحله کشوری که اردیبهشت سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، راه می یابند.

گفتنی است، در چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان 15 لرستانی به مرحله کشوری این سری از مسابقات راه یافتند وسه نفر برگزیده کشوری شدند.