برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در یزد
برگزاري پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان در يزد
مدیرستاد فهما استان یزد خبر داد؛

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان در یزد

حجت الاسلام سالاري گفت: پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان همزمان با سراسر کشور در يزد برگزار مي شود.
شناسه خبر : 32581 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

حجت الاسلام «مظفر سالاری»،  در گفت و گو با  ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما( در استان یزد گفت:  این مسابقات از مهمترین برنامه های طراحی شده در  رواق نور ِسامانه بچه های مسجد است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با عنوان اینکه پانزدهمین دوره این مسابقات با بهره مندی از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی در سراسر ایران اسلامی طرح ریزی شده اضافه کرد: این مسابقات در سه رده در گروه‌های سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۳۰ برگزار می‌شود.


وی اعلام کرد: از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات می‌توان به اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان اشاره کرد.


حجت الاسلام سالاری، به رشته های مورد نظر در رقابت های این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی طراحی و برگزار می شود.

 

وی  مهلت شرکت در این جشنواره قرآنی و بارگذاری آثار در سایت بچه های مسجد را از ۷ آبان تا ۳۰ آذر ماه اعلام کرد و گفت:نفرات برتر مرحله استانی ۹ دی ماه معرفی و مرحله کشوری نیز اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد یادآور شد: افرادی که رتبه اول تا سوم مسابقات مدهامتان دوره گذشته (سیزدهم و چهاردهم ) را کسب کرده اند و یا در مسابقات سازمان اوقاف در دو دوره گذشته رتبه اول تا پنجم ملی و بین المللی کسب کرده اند در این مسابقات نمی توانند شرکت نمایند.

 

وی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور و با وجود بیماری کرونا برخی از رشته ها به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود که امیدواریم امسال شاهد استقبال خوب اعضای کانونهای مساجد در این دوره از مسابقات قرآنی مدهامتان باشیم.

 

حجت الاسلام سالاری گفت: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با سامانه بچه های مسجد به آدرس https://bachehayemasjed.ir/  مراجعه کنند و یا با شماره 03538341911 تماس بگیرند.