تقویت پیوند بچه‌های مسجد و جلسات سنتی قرآن در پانزدهمین دوره از مسابقات مدهامّتان/اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال
تقويت پيوند بچه‌هاي مسجد و جلسات سنتي قرآن در پانزدهمين دوره از مسابقات مدهامّتان/اضافه شدن بخش استعداديابي ويژه کودکان زير هفت سال
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

تقویت پیوند بچه‌های مسجد و جلسات سنتی قرآن در پانزدهمین دوره از مسابقات مدهامّتان/اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني با اشاره به پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامّتان اظهار کرد: تقويت پيوند ميان بچه‌هاي مسجد و جلسات سنتي قرآن و همچنين اضافه شدن بخش‌هايي نظير استعداديابي ويژه کودکان زير هفت سال از جمله ويژگي‌هاي اين دوره از مسابقات محسوب مي‌شود.
شناسه خبر : 32464 تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» اظهار کرد: در این دوره از588 نفر از برگزیدگان دوره چهاردهم تقدیر می شود که از این تعداد184 نفر از خواهران و و  474 نفر از برادران به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: همچنین از 164 نفر در رشته تلاوت نور، 72 نفر در رشته قرائت تحقیق، 73 نفر در رشته حفظ کل، 59 نفر در رشته قرائت تقلیدی، 57 نفر رشه اذاان، 57 نفر رشته حفظ جز 30، 55 نفر رشته قرائت نماز، 20 نفر رشته مکبری و 31 نفر رشته نقاشی آیات و در مجموع از  165 نفر از برادران و  11 نفر خواهران  در این مرحله  تقدیر به عمل خواهد آمد.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از اول آبان آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: پانزدهمین دوره در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء 30، مکبری، قرائت نماز،  استعدادیابی، در گروه های سنی زیر 7 سال، 7 سال تا 16 سال، 16 تا 30 برگزار می شود؛ ضمن اینکه از جمله بخش‌هایی که در این دوره به مسابقات اضافه شده بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان است.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان از دیگر ویژگی های این دوره است که ذیل آن تلاش کرده‌ایم تا با گسترش این ارتباط مستمر به تعامل هرچه بیشتر میان بچه‌های مسجد، جلسات قرآنی و متعاقبا مسابقات مدهامّتان  کمک کنیم چراکه بسیاری از شرکت کنندگان در این مسابقات برخاسته از همین جلسات سنتی قرآنی هستند.

وی ادامه داد: با آغاز مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان شاهد فعالیت‌های متنوع کانون‌ها برای افزایش مشارکت اعضای کانون در این دوره از مسابقات هستیم که از جمله آنها می توان به مشارکت خانوادگی در مسابقات، تبلیغات چهره به چهره، ترویج طرح «سفیر مدهامتان»، «دعوت چهره‌های قرآنی از بچه‌های مسجد برای شرکت در مسابقات» در کنار تبلیغات فضای مجازی،  انتشار تیزر و عکس نوشت اشاره داشت.

رئیس ستاد فهما تصریح کرد: همچنین بسیاری از کانون ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان برگزاری حضوری این دوره از مسابقات را در مسجد خود فراهم کرده اند که فیلم اجرای شرکت کنندگان در مسابقات حضوری در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود.


وی با بیان اینکه با گذشت حدود دو هفته از شروع مسابقات بیش از ۲۱۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند، افزود: پیش بینی می شود تا پایان مهلت شرکت در مسابقات (30 آذر ماه) این روند افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در پایان اظاهر کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در پانزدهمین دوره از مسابقات می توانند به سامانه بچه‌های مسجد به این نشانی https://bachehayemasjed.ir/group/panel/modhamatan مراجعه کنند.


گفتنی است چهاردهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» در 14 رشته با شرکت بیش از 12 هزار نفر از بچه های مسجد آذر ماه سال گذشته آغاز شد که به دلیل استقبال شرکت کنندگان و از سوی دیگر محدودیت های کرونایی تا اردیبهشت سال جاری تمدید شد..