اصل در فعالیت بسیج و کانون‌های مساجد بر همدلی است/ بیش از ۱۰۰۰ کانون کارآفرین داریم
اصل در فعالیت بسیج و کانون‌های مساجد بر همدلی است/ بیش از ۱۰۰۰ کانون کارآفرین داریم

اصل در فعالیت بسیج و کانون‌های مساجد بر همدلی است/ بیش از ۱۰۰۰ کانون کارآفرین داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی هنری کارآفرین داریم، گفت: اینکه کمک‌ها و گره گشایی‌ها از مردم توسط بسیج انجام شود یا کانون فرهنگی هنری، فرقی ندارد مهم این است که به نام مسجد باشد.
شناسه خبر : 1118917 تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج به بسیجیان و بچه های مسجد، اظهار کرد: در سال 98 و پیرو توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر همراهی بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد، تفاهم نامه‌ای بین این دو نهاد به امضاء رسید اما به دلیل شیوع کرونا این تفاهم آنطور که باید و شاید، به منصه ظهور نرسید چون کرونا برنامه های حضوری و فیزیکی مساجد را تحت شعاع خود قرار دارد.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه اصل در فعالیت بسیج و کانون های مساجد بر همدلی است، گفت: شاید وقتی از بیرون بنگریم بسیج و کانون های فرهنگی هنری دو رکن و مرکز جداگانه مسجدی تلقی شوند اما من به عنوان شخصی که هم امام جماعت و هم مسئول بسیج بوده‌ام، می گویم در دل مسجد اینطور نگریسته نمی شود و چنین نگاهی وجود ندارد بلکه بسیج و کانون های فرهنگی هنری هر دو می کوشند آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان را به مسجد جذب و آنها را با برنامه های آن همراه کنند.

 

وی تصریح کرد: زمانی یک نوجوان یا جوان علاقمند به فعالیت های نوع‌دوستانه است و زمانی به فعالیت های فرهنگی هنری یا ورزشی، لذا بسیج و کانون فرهنگی هنری در کنار هم می کوشند به این سلایق و علایق متنوع بچه های مسجد پاسخ دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی در ادامه تاکید کرد: برای بچه های مسجد فرق نمی کند که در قالب هیئت، یا بسیج یا کانون فرهنگی هنری در مسجد حضور داشته باشند بلکه درپی یافتن پاسخ نیازهایشان هستند. لذا ضرورت دارد امام جماعت به خوبی از این ظرفیت ها برای تقویت کارکردهای مسجد بهره بگیرد.

 

وی با اشاره به وجوه همکاری کانون های مساجد و بسیج برای تقویت کارکردهای مسجد، ابراز کرد: در میدان عمل کم نیستند کانون های فرهنگی هنری که مدیر کانون، مسئول بسیج است و نیز بالعکس آن؛ در اساسنامه  و فرآیند ثبت کانون های فرهنگی هنری بر اساس مصوبه اخیر نیز حتما باید نام پایگاه بسیج و مسئول بسیج به عنوان رکن مسجدی ثبت شود.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این رویه و نوع نگاه به جذب اقشار مختلف مردم به مسجد کمک می کند، تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا فعالیت های مجازی در کانون های فرهنگی هنری و بسیج انجام شد و کمک های مومنانه در سطحی وسیع انجام شد. مهم آنکه در فرآیند شناسایی خیران و جمع آوری کمک های آنها و نیز شناسایی محرومان واقعی و توزیع کمک ها میان آنها نیز همکاری بین بسیج و کانون های فرهنگی هنری مطلوب بوده است البته در برخی محلات بسیج فعال تر بود و در برخی دیگر کانون فرهنگی هنری. اینکه کمک ها و گره گشایی ها توسط بسیج انجام شود یا کانون فرهنگی هنری، فرقی ندارد مهم این است که به نام مسجد باشد.

 

وی در پایان با اشاره به اتفاقات مبارکی که در حوزه کارآفرینی به همت کانون های مساجد رقم خورده است، خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید بیش از 1000 کانون فرهنگی هنری کارآفرین داریم که در دل مسجد در قالب های مختلف نقش آفرین و پاسخگوی نیازهای نسل جوان در موضوع کار و اشتغال هستند.

 

 

پایان پیام/ 9