رونق شنبه‌های کتاب به همت نوجوانان عضو در کانون زینبیه(س) روستای خشکرودبار
رونق شنبه‌هاي کتاب به همت نوجوانان عضو در کانون زينبيه(س) روستاي خشکرودبار

رونق شنبه‌های کتاب به همت نوجوانان عضو در کانون زینبیه(س) روستای خشکرودبار

وحداني با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري زينبيه مسجد وليعصر(عج) روستاي خشکرودبار در حوزه ترويج فرهنگ مطالعه گفت: برگزاري طرح شنبه هاي کتاب در اين کانون با استقبال فراواني از سوي اعضاي کانون مواجه شد.
شناسه خبر : 32263 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۷

«سودابه وحدانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان گیلان، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری زینبیه خشکرودبار به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: به همت اعضای این کانون تعداد 250 جلد کتاب برای کتابخانه کانون جمع آوری شده است.

مدیر کانون زینبیه(س) مسجد ولیعصر(عج) روستای خشکرودبار با اشاره به راهکارهای توسعه فرهنگ کتابخوانی میان اقشار مختلف گفت: با برنامه‌های متنوع و جذاب می‌توان کودکان و نوجوانان  را ترغیب به کتابخوانی کرد.


وی افزود: اگر کودکان و نوجوانان را به مطالعه علاقه مند کنیم، خانواده ها نیز کتابخوان خواهند شد و ثمره این رویکرد جامعه ای است که به مطالعه کتاب اهمیت می دهد.

نمایی از کانون فرهنگی هنری زینبیه

وحدانی گفت: جشنواره‌های کتاب باعث استعدادیابی  می‌شود و از سوی دیگر میان بچه‌های عضو در کانون انگیزه و رقابت ایجاد می‌کنند، برای مثال طرح ملی شنبه‌های کتاب، از جمله اقداماتی است که منجر به آشنایی قشر جوان و خانواده ها با کتاب می شود و تجربه ای که در کانون زینبیه  در این مورد شاهد بودیم حمایت از آن دارد که این طرح استقبال شده است، اعضای کانون همواره درخواست امانت کتاب دارند و کتابخوانی در این کانون روندی جاری است.


این فعال مسجدی افزود: کانون زینبیه همچنین برای برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع کتاب و کتابخوانی و از سوی دیگر تهیه یک قفسه کوچک و نصب در مسجد به همت اعضا، کتاب‌های مختلفی را جمع آوری و در اختیار علاقه مندان مسجدی قرار داده است.

وحدانی اظهار کرد: از سوی دیگر تلاش کردیم علاوه بر هفته کتاب و طرح ملی شنبه های کتاب، در مناسبت‌های مختلف اقدام به معرفی آثار کنیم، تابستان امسال نیز با همراهی و کمک مروجان کتاب توانستیم کتاب‌هایی را امانت بگیریم و در اختیار اعضای کانون‌ها و خانواده‌ها بگذاریم، در واقع نوعی نذر فرهنگی انجام دادیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری زینبیه ( س ) مسجد حضرت ولیعصر ( عج ) خشکرودبار خاطرنشان کرد:  بازدید از کتابخانه کانون امام علی شفت محله، خرید کتاب‌های قصه برای کودکان پایه اول تا سوم مدرسه شهید وحدانی و همچنین یک روز با کتاب در مسجد از جمله دیگر برنامه‌های کانون ما در هفته کتاب و کتابخوانی امسال بوده است.

وی در پایان در ادامه از مسولین و دست اندرکاران امور فرهنگی خواهان یاری و مساعدت در جهت تجهیز کانون‌های فرهنگی شد.