انقلاب کتابخوانی در جامعه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شود
انقلاب کتابخواني در جامعه از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آغاز شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

انقلاب کتابخوانی در جامعه از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شود

کشميري با اشاره به نقش کانون‌هاي فهما در توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه اظهار کرد: انقلاب کتابخواني در جامعه از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آغاز شود.
شناسه خبر : 32246 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «عادله کشمیری» امروز (پنجشنبه 27 آبان) در مراسم تجلیل از روحانیون، کتابداران و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در عرصه ترویج ف رهنگ مطالعه، طی سخنانی ضمن تبریک هفته کتاب کفت: معجزه دین ما از جنس کتاب است، معجزه ای که اول بحث آن با خواندن شروع شده و این مهم از افتخارات دین ماست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: سعادت دنیا و آخرت در کتاب آسمانی مسلمانان رقم خورده و رسیدن به اوج سعادت دنیا و آخرت در این کتاب آمده است؛ از سوی دیگر هدف و رسالت نبی مکرم اسلام تعلیم و تربیت بوده است که با همین هدف آموزش مباحث اخلاقی را ملاک کار خود قرار داد.

کشمیری در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه کتاب در دین ما جایگاه ویژه ای دارد، به منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی، اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه نقش مهمی را ایفا می کنند، بنابراین انقلاب کتاب خوانی در جامعه باید از کانون های مساجد شروع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریج کرد: کتاب باید به روح و جسم و جان ما بنشیند چراکه در این صورت است که بیشترین اثر را دارد.

وی خطاب به روحانیون، کتابداران و کتابخوان های کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، گفت: زحمات شما در این زمینه بسیار ارزشمند و جزو باقیات و صالحات است.

کشمیری افزود: هر کسی که دو کتاب را به رشته تحریر در آورده باشد می تواند دارای هنر کارت شده و از عضویت رایگان صندوق هنرمندان برخوردار شود.

وی در ادامه  از اهدای کتاب به کتابخانه های کانون های مساجد استان خبر داد.