بزرگداشت هفته کتاب در استان گلستان/از تجلیل روحانیون فعال در حوزه کتاب تا تقدیر از اعضای کتابخوان کانون‌های مساجد
بزرگداشت هفته کتاب در استان گلستان/از تجليل روحانيون فعال در حوزه کتاب تا تقدير از اعضاي کتابخوان کانون‌هاي مساجد
به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت؛

بزرگداشت هفته کتاب در استان گلستان/از تجلیل روحانیون فعال در حوزه کتاب تا تقدیر از اعضای کتابخوان کانون‌های مساجد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخواني، مراسم تجليل از روحانيون، کتابداران و فعالان مسجدي اهل مطالعه در کانون‌هاي مساجد استان گلستان، امروز (پنجشنبه ۲۷ آبان) در مجتمع فرهنگي هنري بهارستان گرگان برگزار شد.
شناسه خبر : 32245 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از گلستان ، «مهدی بیکی» امروز (پنجشنبه 27 آبان) در مراسم تجلیل از روحانیون، کتابداران و کتابخوان‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: یکی از فاکتورهای موثر در توسعه فرهنگی، بالا بردن سرانه کتابخوانی در سطوح مختلف است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند با طرح های ساده اما عمیق و موثر مانند طرح چهره به چهره نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک بسیاری داشته باشند.

 

وی ادامه داد: استان گلستان دارای 142 کتابخانه مخزن دار در کنار مساجد است که 71 کتابخانه تا کنون از ستاد مرکز مجوز دریافت کرده اند از این تعداد 73 کتابخانه روستایی و 69 کتابخانه شهری است.

 

بیکی اظهارداشت: هدف و سیاست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مسئله کتابخانه های کانون های مساجد گسترش کتابخانه های روستایی است.

 

وی گفت: بسیاری از روستاهای ما از امکانات شهری دور هستند بر همین اساس تاسیس کتابخانه های روستایی می تواند تاثیرات و کاربردهای بسیاری داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: برخی از کانون های استان بر اساس گزارشاتی که از آنها دریافت کرده ایم طرح های بسیار خوبی در زمینه جذب کتابخوان انجام داده اند که امیدواریم این طرح ها در تمام کانون های روستایی و شهری ادامه پیدا کند.

 

وی گفت: در زمینه آموزش کتابداران نیز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تا کنون دوره های متعددی برگزار کرده است که نرم افزارهای مختلفی نیز آموزش داده شده است.