شکوه مادری؛ پایان درخشان 39 سال چشم‌انتظاری مادرانه
شکوه مادري؛ پايان درخشان 39 سال چشم‌انتظاري مادرانه

شکوه مادری؛ پایان درخشان 39 سال چشم‌انتظاری مادرانه

39 سال انتظار صبورانه مادر شهيد «خليل فلک رفعت»، شهيد تازه احراز هويت شده اصفهاني قاب تکريم شکوه مادري در استان خراسان شمالي را روشنايي بخشيد.
شناسه خبر : 32224 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مادر شهید والامقام «خلیل فلک رفعت»، شهید تازه احراز هویت شده اصفهانی که در کنار شهدای گمنام دانشگاه دولتی بجنورد آرام بخش دانشجویان و اساتید این دانشگاه بود، امروز پس از 39 سال انتظار بر صورت پسر شهیدش دست کشید، آغوش گشود و در قاب تکریم شکوه مادری درخشید.

تصویر این شکوه مادری در تلفیقی از میزبانی ِ لبخند ِشوقی بی اندازه و اشک ِاندوه ِ بارِ امانتی بزرگ  روی صورت مادران ِشهر بجنورد نقش بست و خوش آمد گفته شد.

 عاشقان شهدا ابتدا با قلبی پرشوق، قدم به قدم؛ همراه و همنوا به خوش آمد گویی آن مادر شهید رفتند و بر سالهای صبوری، این بانو بوسه زدند و همراه مادر سر مزار شهید حاضر شدند و بر صورت پسر شهید دست کشیدند و اشک ریختند.

 

این مادر شهید در مراسمی که به همین منظور و با هدف تکریم خانواده شهید والامقام  رفعت، در جوار مزار شهید  و در مسجد دانشگاه دولتی برگزار شده بود، از مردان و زنان و جوانان، ضمن قدردانی خواست تا ادامه دهنده راه شهدا باشند و پس از آن نیز جمع را به دعاهای مادرانه خود  میهمان کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این مراسم با عنوان اینکه ما مدیون شهید خلیل فلک رفعت ها هستیم و هرچه داریم از اثربخشی اعمال شهیدان است، به چرایی تاثیرگذاری شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا ابتدا با جهاد اکبر؛ مبارزه با هواهای نفس و خواسته ها و گذشتن از آرامش خود، پس از آن پیروی اهل بیت و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و بعد در جهاد اصغر و مبارزه در میدان جنگ حاضر شدند و اثرگذار بودند.

 

این مراسم با تکریم مادر صبور شهید رفعت و خانواده آن شهید گلگون کفن پایان یافت.

 

گفتنی است، پیکر مطهر شهید «خلیل ملک رفعت» که در سال ۱۳۹۸ در دانشگاه بجنورد به‌ عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود٬ از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. شهید خلیل ملک رفعت، فرزند محمد از شهر اصفهان و لشکر ۱۴ امام حسین (علیه السلام) در سال ۶۱ در عملیات رمضان به شهادت رسید و در دانشگاه بجنورد به خاک سپرده شد.

پایان/