حضور مدیر کانون «معراج‌السعاده» روستای بزنج در نشست تخصصی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی
حضور مدير کانون «معراج‌السعاده» روستاي بزنج در نشست تخصصي فراکسيون کارآفرينان مجلس شوراي اسلامي

حضور مدیر کانون «معراج‌السعاده» روستای بزنج در نشست تخصصی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی

«هاجري قادري» مدير کانون فرهنگي هنري «معراج‌السعاده» عصر دوشنبه 24 آبان در نشست تخصصي فراکسيون کارآفرينان مجلس شوراي اسلامي که با حضور متخصصان و بانوان کارآفرين کشور برگزار شد، حضور يافت.
شناسه خبر : 32158 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، به مناسبت هفته کارآفرینی، نشست تخصصی فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی با حضور متخصصان و بانوان کارآفرین کشور با موضوع «بررسی و پیگیری برنامه‌ها و ایده‌های توسعه مشاغل خانگی و مانع‌زدایی مشکلات بانوان کارآفرین کشور» عصر دوشنبه 24 آبان برگزار شد.

در این نشست «هاجر قادری» مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای «بزنج» در استان خراسان شمالی نیز حضور داشت.

رسانه جدید

رسانه جدید

رسانه جدید

این گزارش می افزاید: در نشست مذکور که از ساعت 15 تا 18 روز دوشنبه 24 آبان ماه برگزار شد، محورهای تخصصی متعددی نظیر پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در جهت جهش تولید ملی در حوزه مشاغال خانگی و کارآفرینی‌های بانوان، بررسی و نیازسنجی بازنگری و اصلاح قوانین کشور در مشاغل خانگی و حوزه‌های کارآفرینی بانوان، نقش سازمان‌های مردم‌نهاد مانند: اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در توسعه مشاغال خانگی، نیازمندی‌های ارتقا برنامه‌های آموزش‌های مهارتی و کارآفرین محور جهت اشغتال و کارآفرینی بانوان، بررسی و برآورد ظرفیت‌های مشاغال خانگی و کارآفرینی‌های بانوان در توسعه اقتصاد و اشتغال ملی بررسی  شد.

گفتنی است هاجر قادری، مدیر کانون فرهنگی هنری «معراج السعاده» روستای «بزنج» در استان خراسان شمالی، تحصیلات مرتبط با حوزه فعالیتی خود دارد. وی لیسانس جغرافیای انسانی گرایش روستایی دارد و اکنون دانشجوی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است.


ازجمله فعالیت های قادری می توان به تشکیل هیات اندیشه‌ورز در کانون معراج السعاده در زمینه های اقتصادی، کارآفرینی، فرهنگی، کتابخوانی، عمرانی، ورزشی اشاره داشت. این فعالیت‌ها منجر به دستاوردهای متعددی شد که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی کارگاه تولید پرورش قارچ اشاره داشت که منجر به ایجاد اشتغال برای 25 تن از بانوان از طریق صندوق خرد زنان روستایی شد.

همچنین با تلاش های صورت گرفته و جذب خیرین، زمینی به منظور ساخت کتابخانه به مبلغ 350 میلیون تومان اهدا شد که طی آن تجهیزات کتابخانه ای به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در اختیار کتابخانه قرار گرفت، از سوی دیگر با تلاش های صورت گرفته این فعال کانونی، یک قطعه زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی چندمنظوره خریداری شد.