حضرت معصومه(س) آیینه تمام‌نمای حضرت زهرا(س) است
حضرت معصومه(س) آيينه تمام‌نماي حضرت زهرا(س) است
امام جمعه موقت تهران در نهمین همایش کریمه اهل‌بیت(ع)؛

حضرت معصومه(س) آیینه تمام‌نمای حضرت زهرا(س) است

حجت‌الاسلام صديقي در نهمين همايش کريمه اهل بيت(ع) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) آيينه تمام‌نماي حرضرت زهرا(س) است.
شناسه خبر : 32153 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» در نهمین همایش کریمه اهل بیت(ع) که به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: مقام هایی که خدای متعال برای انسان قرار داده لایتناهی است و هرکسی اندازه ظرفیتی که دارد می تواند در مسیر قرب خدا قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تقوا و عبادت موجب تقرب می شود، افزود: از این رو کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند به حیات طیبه می رسند زیرا خدای متعال تضمین فرموده که کسی که ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد چه زن باشد و چه مرد، به او حیات و زندگی دیگری داده می شود که آن حیات طیبه است.

وی ادامه داد: بالاترین مقام در میان مقام ها، فناء ذاتی است. کریم خداست و هرکس کریمانه زندگی کند رنگ خدا می گیرد اگر این صفت ها تقویت شود و انسان به مرحله ای برسد که در او نهادینه شود اراده خدا در وجودش محقق می شود و لذا در کارش به بیرون از خودش نیاز پیدا نمی کند.

حجت‌الاسلام صدیقی به تبیین مقام علیت پرداخت و اضافه کرد: اینکه انسان به جایگاهی برسد که بهشت به او نیاز داشته باشد به آن مقام علیت می گویند و شهدا دارای چنین مقامی هستند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به جایگاه زن در اسلام اشاره کرد و گفت: در هیچ مکتبی مثل مکتب توحیدی برای بانوان این فضا را مهیا نکرده است که این همه پرواز کند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مقام فنا ذاتی نصیب حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) شده است، تصریح کرد: اگر بنده باشیم نگرانی ها از بین می رود.

وی در ادامه گفت: حضرت معصومه(س) آینه تمام نمای حضرت زهرا(س) و قم خانه اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی آغاز ظهور امام زمان(عج) است، افزود: همان طور که غیبت دو مرحله صغری و کبری داشت ظهور نیز دو مرحله دارد و انقلاب اسلامی ظهور صغری و مقدمه ای برای ظهور کبری است.