دیدار مدیر کانون «معراج‌السعاده» روستای بزنج با رئیس ستاد فهما/گزارشی از کانون فعال در عرصه اشتغال‌زایی بانوان
ديدار مدير کانون «معراج‌السعاده» روستاي بزنج با رئيس ستاد فهما/گزارشي از کانون فعال در عرصه اشتغال‌زايي بانوان

دیدار مدیر کانون «معراج‌السعاده» روستای بزنج با رئیس ستاد فهما/گزارشی از کانون فعال در عرصه اشتغال‌زایی بانوان

«هاجر قادري»، مدير کانون فرهنگي هنري «معراج‌السعاده» روستاي بزنج شهرستان اسفراين در استان خراسان شمالي با حجت‌الاسلام و المسلمين «حبيب‌رضا ارزاني» رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما ديدار و به ارايه گزارشي در مورد فعاليت‌هاي اين کانون در عرصه کارآفريني براي بانوان پرداخت.
شناسه خبر : 32146 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در ادامه سلسله دیدارهای حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تنی چند از مدیران کانون‌های فعال از استان‌های مختلف، صبح امروز دوشنبه 24 آبان ماه «هاجر قادری» مدیر کانون «معراج‌السعاده» روستای بزنج شهرستان اسفراین در استان خراسان شمالی در محل ستاد فهما حضور یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این دیدار ضمن تاکید بر تقویت ظرفیت‌های کانون‌های کارآفرین در سراسر کشور گفت: هدف ما پرورش استعدادهایی است که می‌خواهند از مسیر مسجد در راستای شکوفایی اقتصادی جامعه گام بردارند که برای تحقق این مهم، تاکنون در حوزه اشتغال زایی با مجور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان های مختلف اقدامات متعددی صورت پذیرفته است.

رئیس ستاد فهما تصریح کرد: در این میان فعالیت بانوان کارآفرین در سطح کانون‌های مساجد قابل توجه بوده و بسیاری از بانوان عضو در کانون ها توانسته‌اند با پشتکار و همراهی اهل مسجد برای اعضای کانون و حتی افرادی که عضو در کانون نبوده اند اشتغال آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور در حال حاضر 1042 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور در حوزه کارآفرینی فعالیت دارند، افزود: از این میان 382 کانون کارآفرین در استان خراسان شمالی فعالیت دارند که قابل تقدیر است.

در ادامه این دیدار قادری، در مورد فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری معراج السعاده در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: تولید محصولات چرمی، تولید و پرورش قارچ، از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که به همت بچه های مسجد در این کانون صورت پذیرفته است.


مدیر کانون فرهنگی هنری معراج السعاده افزود: تاکنون ذیل این فعالیت ها برای بسیاری از بانوان روستای بزنج و حتی روستاهای همجوار اشتغال زایی شده است که این دستاورد به برکت فعالیت از دل مسجد است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این کانون فرهنگی هنری معراج السعاده روستای بزنج به صورت جدی در عرصه کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت دارد به طوری که این روسدتا چندسال پیاپی به عنوان روستای دوستدار کتاب برگزیده شد