آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی 11 استان کشور
آموزش رايگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه يافته و مرزي 11 استان کشور
به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌پذیرد؛

آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی 11 استان کشور

به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و در راستاي تحقق شعار تحول و عدالت‌محوري، آموزش رايگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه يافته و مرزي 11 استان کشور برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 31789 تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۲

در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به منظور دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری، صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی؛ طرح آموزش رایگان رشته‌های مختلف هنری در سطح منطقه محروم، کمتر توسعه یافته اجرا شده و کلیه برنامه‌های مرتبط با این طرح بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان خواهد بود.
 
این طرح در نخستین اقدام، در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرایی خواهد شد.
 
 
بر پایه این گزارش به منظور عملیاتی کردن این طرح انجمن سینمای جوانان ایران، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسسات فرهنگی هنری، مجری طرح مهارت آموزی و همچنین کتابخانه‌های عمومی بر حسب مورد ملزم به همکاری با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه خواهند بود.
 
 علاقه‌مندان می‌توانند با هماهنگی، مراجعه یا تماس تلفنی با ادارات کل و شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه و یا از طریق سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir جهت ثبت نام در دوره‌های آموزشی اقدام کنند.
 
 در مرحله اول مهلت ثبت‌نام متقاضیان تا 15 آذر ماه 1400 بوده و علاقه‌مندان می‌توانند یکی از رشته‌های پیشنهادی را از جدول دوره‌های آموزشی موجود در سامانه انتخاب کرده و در صورت عدم وجود رشته مورد نظر در انتهای جدول، با انتخاب گزینه سایر، رشته مورد نظر خود را ثبت کنند.
 
همچنین  برنامه آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) است و شروع برگزاری دوره‌های آموزش از اول دی ماه 1400 به بعد خواهد بود؛ ضمن اینکه برای کلیه شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت در دوره صادر می‌شود.
 
بر پایه این گزارش جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره‌ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت کرده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه کنند.
 
گفتنی است  دبیرخانه مستقر در دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شماره تلفن های: 02166705101 الی 7 داخلی‌های 233-496-422 برای پاسخگویی به متقاضیان در نظر گرفته است.
 
لازم به ذکراست علاقه‌مندان  جهت استفاده از کلیه امکانات سایت، حتما از آخرین نسخه مرورگرهای گوگل کروم یا فایرفاکس استفاده کنند.
 
برای ثبت نام در این دوره‌ها می توانید از طریق لینک ذیل اقدام کنید:
https://amoozesh.azmoonehonar.ir/Register