مردمی بودن مهمترین ویژگی و ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است
مردمي بودن مهمترين ويژگي و ظرفيت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما؛

مردمی بودن مهمترین ویژگی و ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است

سعادتي با اشاره به اقدامات ستاد فهما در سطح ملي و استاني اظهار کرد: مردمي بودن مهمترين ويژگي و ظرفيت کانون‌هاي مساجد به شمار مي‌رود.
شناسه خبر : 31745 تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور با عنوان «مردمی سازی فرهنگ و هنر» امروز چهارشنبه 12 آبان ماه در محل باغ زیبا برگزار شد.

 
«سعید سعادتی» در این گردهمایی طی سخنانی با اشاره به اهمیت آسیب‌شناسی در فعالیت‌ها، خطاب به مدیران استانی ستاد فهما اظهار کرد: باید ظرفیت‌های خود را شناسایی کنیم، ظرفیت‌های مردمی  و نیروهای داوطلب که در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد است نکته ای مهم محسوب می شود که باید به آن توجه کنیم.
 
 
 
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: کانون‌های مساجد در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در ایام کرونا در عرصه مواسات خوش درخشیدند و در حوزه‌های مختلفی نقش آفرینی کردند؛ نهاد ما نهادی انقلابی، فرهنگی و مردمی است که اگر از این ویژگی یعنی مردمی بودن آن غفلت کنیم مثل سازمان‌هایی می شویم که درگیر بروکراسی هستند.
 
 
 
سعادتی گفت: در شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی که وجود دارد، سامانه بچه‌های مسجد یک ظرفیت مهمی است تا وضعیت و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را احصا و رصد کند.
 
 
 
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به رواق‌های دوازده‌گانه رویداد ملی فهما تصریح کرد: نظام فهما در سومین سال خود نیاز به یک آسیب شناسی و ارتقا دارد که این مساله در دستور کار ستاد قرار دارد.
 
 
 
وی با اشاره به جلسات کارشناسی که در راستای طراحی واصلاح  رویداد ملی فهما در سال گذشته برگزار شد، گفت: در این جلسات مقرر شد تا علاوه بر توجه به برنامه‌های میدانی کانون ها، امکان ثبت فعالیت‌های بومی در دوره های آتی فهما نیز فراهم شود؛ اگر منسجم باشیم و نگاه‌مان به مسجد و دفاع از حقوق مسجد باشد می‌توانیم از ظرفیت‌های دولت به منظور فعال‌سازی و ارتقای مساجد و همچنین استفاده از ظرفیت مردمی مساجد در تحقق حکمرانی مردمی به ویژه در مردمی کردن فرهنگ و هنر بهره مند شویم.