یاری و کمک به بندگان خداوند سیره بزرگان دین ماست
ياري و کمک به بندگان خداوند سيره بزرگان دين ماست
استاد حوزه علمیه قم؛

یاری و کمک به بندگان خداوند سیره بزرگان دین ماست

حجت‌الاسلام و المسلمين مومني، با اشاره به اهميت دستگيري و ياري کردن بندگان خداوند اظهار کرد: اين مساله سيره بزرگان دين ما بوده است.
شناسه خبر : 31524 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، گردهمایی یاوران ام‌المومنین خدیجه کبری(س) و تجلیل از عوامل توزیع قربانی اول ماه برنامه سمت خدا عصر امروز جمعه 7 آبان ماه در محل مجتمع یاوران مهدی (عج) در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حسین مومنی» در این آیین طی سخنانی اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) دارای بصیرت فوق‌العاده‌ای بود، آن حضرت به پیامبر(ص) فرمود که آیا می‌دانید چرا با شما ازدواج کردم؟ اول اینکه شناخت بسیار کامل داشتیم و این یعنی اینکه اگر جوانان ما می‌خواهند ازدواج کنند باید شناخت کامل باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: صداقت، امین بودن و خوش‌اخلاقی از دیگر دلایلی بود که حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) ازدواج کرد و به‌ اندازه‌ای عاشق ایشان بود که همه زندگی و مال خود را صرف پیامبر(ص) کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین مومنی تصریح کرد: حضرت خدیجه(س)، جان، مال و آبروی خود را در راه دین خدا داد و این رویکرد باید الگویی برای ما باشد که همواره در راستای برقراری دین اسلام تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمک و یاری بزرگان دین به بندگان خدا اشاره کرد و گفت: این کار بسیار اهمیت دارد، بزرگان ما مقید بودند که روزی حداقل یک خدمت به بندگان خدا کنند و اگر آن روز نتوانستند چنین خدمتی داشته باشند جلوی لانه مورچه‌ها غذا می‌ریختند.

این استاد اخلاق گفت: خدمت به مخلوق اگر هیچ اثری نداشته باشد که دارد، برکت را در زندگی و نسل گسترش می دهد در نتیجه هر میزان که می‌توانید، به دیگران کمک کنید.

 حجت الاسلام و المسلمین مومنی در پایان اظهار کرد: خدمت به بنده خدا بسیار ارزشمند است و موجب رضایت امام زمان(عج) شده و در این کار فرج و گشایش است لذا باید همواره در این زمینه گام برداریم و اقدام کنیم.