کانون‌های مساجد کشور خط مقدم توزیع قربانی اول ماه میان نیازمندان در سراسر مهین اسلامی بودند
کانون‌هاي مساجد کشور خط مقدم توزيع قرباني اول ماه ميان نيازمندان در سراسر مهين اسلامي بودند
مجری برنامه تلویزیونی «سمت خدا»؛

کانون‌های مساجد کشور خط مقدم توزیع قربانی اول ماه میان نیازمندان در سراسر مهین اسلامی بودند

شريعتي، با بيان اينکه به حال اعضاي کانون‌هاي مساجد کشور غبطه‌مي‌خوريم چراکه به صورت چهره به چهره با مردم در ارتباط هستند، گفت: در جريان توزيع قرباني اول ماه کانون‌هاي مساجد خط مقدم توزيع گوشت ميان نيازمندان در سراسر ميهن اسلامي بودند.
شناسه خبر : 31523 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، گردهمایی یاوران ام‌المومنین خدیجه کبری(س) و تجلیل از عوامل توزیع قربانی اول ماه برنامه سمت خدا عصر امروز جمعه 7 آبان ماه در محل مجتمع یاوران مهدی (عج) در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
«نجم الدین شریعتی» مجری برنامه «سمت خدا» به نمایندگی از سوی عوامل این برنامه اظهار کرد: روزی که این حرکت در برنامه سمت خدا که کوششی همگانی در راستای اعتلای معارف دینی است آغاز شد، تمام تلاش‌مان این بود که به مردم یک جهان‌بینی را القا کنیم و در کنار هم به سمت خدای متعال حرکت کنیم.

مجری برنامه سمت خدا افزود: شاید بیش از یک دهه از عمر برنامه سمت خدا می‌گذرد و اکنون همه اعضای یک خانواده هستیم و قرار گذاشتیم اگر می توانیم گرهی باز کنیم  و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نکنیم.

وی گفت: طرح قربانی اول ماه و فرزندان غدیر کاری بود که به همت مخاطبان و مجاهدت دوستان در موسسه حضرت خدیجه(س) صورت پذیرفت، واقعیت آن است که برکت نام و نگاه مادرانه آن حضرت را ذیل این حرکت در لحظه لحظه زندگی حس کردیم و این تجربه شخصی‌ام است که آن قدر با حضرت خدیجه(س) مانوس شدیم که در بزرگترین مشکلات زندگی و بن‌بست‌ها اولین کسی که به ذهنم می رسد حضرت خدیجه(س) است.


شریعتی در ادامه نقل قولی از حجت الاسلام فرحزاد کرد و گفت: ایشان مطرح کردند که هرکسی می خواهد پیامبر اکرم(ص) را خوشحال کند حضرت خدیجه(س) را خوشحال کند آن وقت می تواند نگاه سرشار از لطف رحمت للعالمین را ببیند.


مجری برنامه سمت خدا در ادامه ضمن قدردانی از حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و اعضای کانون ها اظهار کرد: مجموعه کانون های مساجد خط مقدم توزیع بسته‌های گوشت در سراسر میهن اسلامی هستند و گاهی به حال شما غبطه می خوریم چرا که شما با مردم به صورت چهره به چهره در ارتباط هستید و دیدن چهره مردم خالی از لطف نیست؛ آن لبخندها دیدنی است و کاش این امکان وجود داشت که این لبخندها ثبت شود.

همچنین در بخش دیگری از این آیین حجت‌الاسلام و المسلمین «زهیر ثباتی مقدم» طی سخنانی اظهار کرد: عاقبت‌بخیری یعنی مهیا شدن زمینه تشرف 36 هزار زائر به مشهد مقدس، عاقبت‌بخیری یعنی فراهم سازی تشرف 3100 زائر اولی به کربلای معلی، یعنی همراهی برنامه خوب و پر مخاطب «سمت خدا»، یعنی همراهی حجت‌الاسلام و المسلمین «رفیعی» با مجموعه حضرت خدیجه(س)، یعنی همراهی حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی،  رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که ثمره آن رنگین کردن سفره های مردم با قربانی اول ماه بود، چیزی که شاید کمتر به آن دسترسی دارند.


مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) ادامه داد: عاقبت بخیری یعنی دوسال قربانی به همت همه بینندگان برنامه «سمت خدا» و خیرین مجموعه حضرت خدیجه(س)، یعنی تولد 250 فرزند غدیری که با حمایت این برنامه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) محقق شد.

وی گفت: طی دوسال اخیر 40 هزار راس قربانی به همت موسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا میان نیازمندان در سراسر کشور توزیع شده است.