حلقه‌ هم‌افزای توزیع قربانی میان نیازمندان بخشی از مشکلات مردم را حل کرد/حرکت جهادی کشور را به اعتلا می‌رساند
حلقه‌ هم‌افزاي توزيع قرباني ميان نيازمندان بخشي از مشکلات مردم را حل کرد/حرکت جهادي کشور را به اعتلا مي‌رساند
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

حلقه‌ هم‌افزای توزیع قربانی میان نیازمندان بخشی از مشکلات مردم را حل کرد/حرکت جهادی کشور را به اعتلا می‌رساند

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني با اشاره به توزيع قرباني اول ماه به همت موسسه حضرت خديجه(س) و برنامه «سمت خدا» ميان نيازمندان اظهار کرد: اين حلقه هم‌افزا بخش کوچکي از مشکلات مردم را حل کرد و ما امروز براي اعتلاي کشور نيازمند به چنين حرکت‌هاي جهادي هستيم.
شناسه خبر : 31522 تاریخ انتشار : ۷ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، گردهمایی یاوران ام‌المومنین خدیجه کبری(س) و تجلیل از عوامل توزیع قربانی اول ماه برنامه سمت خدا عصر امروز جمعه 7 آبان ماه در محل مجتمع یاوران مهدی (عج) در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در این گردهمایی طی سخنانی گفت: موسسه حضرت خدیجه (س) این ابتکار را طراحی کرد و برنامه سمت خدا به شکل زیبایی این حرکت را ترویج داده و میان مردم تسری داد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ضمن قدردانی از برنامه سمت خدا به جهت اطلاع‌رسانی بسیار مناسب این حرکت جهادی و همچنین فعالیت‌های موسسه حضرت خدیجه(س) گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این راستا برای توزیع قربانی در تمام استان های کشور به شکلی خالصانه ورود کردند.

وی افزود: وقتی می گوییم  40 هزار راس قربانی آن هم با توجه به وضعیتی که امروز مردم از حیث اقتصادی دارند بسیار قابل توجه است، در این حرکت خیرین خالصانه کمک کردند و هیچ حمایت دولتی در میان نبود و این حرکت تماما تلاش خیرین و مردم عزیز بود که منجر به توزیع این قربانی‌ها میان نیازمندان شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه این حلقه هم‌افزا در کشور کمک کرده است که بخش کوچکی از مشکلات مردم را مرتفع کنیم، تصریح کرد: اشاره به این تعبیر از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند: «حرکت جهادی و حل شدن مشکلات کشور تنها و تنها با حرکت جهادی است » را در این جمع مغتنم دانسته و می‌خواهم این مساله را بیان کنم که در حوزه فرهنگ، ارتقای فرهنگ و معارف دینی و هنر متعالی نیاز به این حرکت داریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: تنها حرکت جهادی است که می تواند کشور را به اعتلا برساند، اینکه پشت میز بنشنیم و بگوییم انشا الله حل می‌شود هیچ اتفاق نمی افتد و تنها مساله‌ای که امروز می‌تواند کشور ما را نجات دهد همین حرکت‌های مردمی است.

وی با اشاره به آیه « وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ» افزود: برخی اهل نماز و روزه و تهجد هستند اما تا زمان پول خرج کردن می رسد به نوعی امتناع می کنند یا می گویند ما دعا می کنیم که مشکل حل شود! خداوند در قرآن کریم می فرماید: « وَأَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»؛ خداوند در این آیه انفاق نکردن را هلاکت می داند، بنابراین چنین نیست که بگوییم انفاق کار مستحبی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: در ماه مبارک رمضان 30 روز را روزه می گیریم و در پایان عید فطر است و باید در راه رضای خدا مبلغی را بپردازیم، البته این بدان معنا نیست که شرط صحت روزه زکات فطره است اما خداوند همه این موضوعات را کنار یکدیگر قرار داده است و می فرماید نمی توانید فقط به فکر خودتان باشید؛ لذا وقتی در مورد رهبانیت و گوشه عزلت اختیار کردن و رهبانیت مسیحیان با پیامبر اعظم(ص) سخن گفتند و از ایشان سوال کردند  که آیا در دین شما رهبانیت هست، حضرت پاسخ دادند: «جهاد، رهبانیت امت من است»، یعنی در جمع بودن و همراه دیگران بودن و مجاهدت و تلاشی که خستگی ناپذیر است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم و تلاش های وی در موسسه حضرت خدیجه کبری(س) در راستای توزیع قربانی میان نیازمندان گفت: هرکسی در این عرصه در هر حوزه ای که فعالیت و کمک کرده باشد ازخیرین و بانیان، از افرادی که قربانی را توزیع کردند تا آن روحانی که مردم را به مشارکت در این حرکت دعوت کرد، همه نقش داشتند و ما باید بتوانیم این حلقه ها را به نیکی کنار یکدیگر قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه گذشت از مال اهمیت دارد گفت: همان طور که در ابتدای سخنان خود اشاره کردم خداوند در قرآن می فرماید: « وَأَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ»،  یک وقت شخصی از جان خود می گذرد یک وقت از مال می گذرد، گذشت از مال اهمیت دارد. 

وی تصریح کرد: نجات انسان در دو چیز است: «کَفِ فَک» و «فَکِ کَف»؛ کف یعنی نگاه داشتن و فک نیز به معنای همان فَک ( از اعضای بدن) است؛ یعنی زیاد صحبت نکردن، همچنین دومین مورد یعنی کسی که حرف نمی زند اما گشاده دست است. ما روایات متعددی در مورد انفاق داریم تا جایی که انسان شک می کند که بگوید مومن هستم اما اهل ایثار و انفاق نباشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: خداوند در قرآن می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ » ) اى کسانى که ایمان آورده‏ اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى ‏کند و گام‌هایتان را استوار مى دارد).