مسجدی ها در خدمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هستند
مسجدی ها در خدمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هستند

مسجدی ها در خدمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هستند

حجت الاسلام امیدی از تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خواست تا با برنامه ریزی کارشناسی شده، زمینه ای برای ارتباط بین مساجد و حرم مطهر فراهم شود، گفت: از این رو عزیزان مسجدی در خدمت حرم و این امامزاده واجب التکریم (ع) هستند.
شناسه خبر : 1109978 تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 5 آبان) در مراسم دیدار مدیران منتخب کانون های شیراز با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) که در «دارالتولیه» این حرم مطهر برگزار شد، گفت: قریب به پنج هزار مسجد در سطح استان داریم که یک هزار و 250 کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه کانون های مساجد نزدیک به 25 سال فعالیت می کنند در سطح کشور 23 هزار کانون وجود دارد، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه هر مسجد یک کانون داشته باشند و با فعالیت های فرهنگی هنری و جذب جوانان به توفیق برسند.

وی با اشاره به اینکه 680 کتابخانه مخزن دار و باز در مساجد فارس وجود دارد، افزود: اعضای کانون های که در سامانه «بچه های مسجد» ثبت شده اند تعداد 80 هزار و 721 عضو جوان و نوجوان مسجدی مشغول به فعالیت های 29 گانه هستند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه 87 گروه سرود و 62 گروه تئاتر و نمایش در حوزه های دینی و مذهبی مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: گروه های فیلم سازی در فضای مجازی تولید فیلم کوتاه و مستند انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه های خطاطی و نقاشی هم فعال هستند، افزود: مسابقات بزرگ قرآنی «مدهامتان» توسط ستاد کانون های مساجد، هر ساله بین اصحاب مساجد برگزار می شود که ثبت نام دور جدید آن برای سال جدید از 2 روز پیش آغاز شده است.

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه طرح «سه شنبه های تکریم» هر سه شنبه در محضر یک خانواده شهید حضور می یابیم، افزود: این طرح 2 سال است اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه «شنبه های کتاب» در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرایی می شود، اضافه کرد: طرح «اوقات فراغت» در ایام غیر کرونایی برنامه های آموزشی، فرهنگی و ورزشی را در سه ماهه تابستان برای اعضای کانون ها برگزار می کنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای طرح «مسجد، مدرسه و خانه» که باعث ارتباط اعضای کانون ها می شود، گفت: طرح «مسجد محوری» با همکاری شورای شهر 20 مسجد منتخب همکاری های خوبی خواهند داشت تا کارایی مسجد و محله بیشتر شود و این طرح با محوریت امام مسجد، تحت عنوان امام محله رسالت های دینی و انقلابی را اجرا کنند.

وی در پایان از تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خواست تا با برنامه ریزی کارشناسی زمینه ای برای ارتباط بین مساجد و حرم مطهر فراهم شود، افزود: در صورتی که این برنامه ریزی شکل گیرد، ارتباط بهتر و زیباتری در مناسبت های مذهبی و ملی اجرایی خواهد شد و این باعث می شود مساجد در بحث اعتلای عنوان «سومین حرم اهل بیت (ع)» نقش آفرینی کنند و از این رو عزیزان مسجدی در خدمت حرم و این امامزاده واجب التکریم (ع) هستند و در رشد برنامه های فرهنگی شهر شیراز دخیل باشند.

پایان پیام/ 130