میزبانی کانو‌ن‌های مساجد روستایی کردستان از برنامه‌های هفته وحدت/تقدیر از 50 تن از منادیان وحدت و تقریب
ميزباني کانو‌ن‌هاي مساجد روستايي کردستان از برنامه‌هاي هفته وحدت/تقدير از 50 تن از مناديان وحدت و تقريب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

میزبانی کانو‌ن‌های مساجد روستایی کردستان از برنامه‌های هفته وحدت/تقدیر از 50 تن از منادیان وحدت و تقریب

رستمي گفت: به مناسبت ماه ربيع‌الاول و گراميداشت هفته وحدت بسياري از کانون‌هاي مساجد روستايي استان ميزبان برنامه‌هاي هفته وحدت بودند؛ ضمن اينکه از 50 تن از مناديان وحدت و تقريب استان تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 31391 تاریخ انتشار : ۳ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۳۸

«عبیدالله رستمی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه در مرکز استان و شهرهای تابعه با واگذاری امور به موسات قرآنی، انجمن‌های فرهنگی و ادبی و هنری، کانون‌های مساجد و انجمن سینمای جوان استان برنامه‌های ماه ربیع‌الاول و هفته وحدت را در سطح استان اجرا می‌کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به برنامه‌های ولادت رحمت‌للعاملین و هفته وحدت در استان کردستان افزود: برگزاری 10 محفل ویژه در مرکز استان و تمامی شهرستان‌های تابعه با اعزام کاروان نور شامل قاری، مداح، مفسر، گروه نمایش، شاعر و گروه تواشیح از جمله فعالیت های این ایام بود.

 

وی ادامه داد: برگزاری همایش بزرگ منادیان وحدت در سروآباد و معرفی و تجلیل از 50 تن از منادیان وحدت و تقریب مذاهب استان نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته وحدت در استان بود.

 

رستمی اعلام کرد: اجرای مشترک ویژه برنامه‌های ایام ماه ربیع الاول و هفته وحدت با ادارات و نهادهای فرهنگی دیگر نیز توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه هفته وحدت فرصت ارزشمندی برای تقویت پایه‌های وحدت و برادری در بین مسلمانان است، تصریح کرد: تقویت مبانی، اصول و ارزش‌های فرهنگ اسلامی در برنامه‌های هفته وحدت امری ضروری است.

 

وی گفت: دشمنان با نشانه رفتن وحدت بین مسلمانان قصد ضربه زدن به اسلام را دارند و بر همین اساس وحدت مهم‌ترین  و زیربنایی‌ترین اصل در ماندگاری اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه این دین الهی است.