میلاد رسول الله(ص)، خورشید امیدواری برای بازگشت مردم به سوی معبود بود
ميلاد رسول الله(ص)، خورشيد اميدواري براي بازگشت مردم به سوي معبود بود

میلاد رسول الله(ص)، خورشید امیدواری برای بازگشت مردم به سوی معبود بود

يکي از روحانيون حوزه علميه و مدير کانون شيخ بهايي بجنورد ميلاد حضرت محمد(صلي الله عليه وآله وسلم)، خورشيد اميدواري براي بازگشت مردم به سوي معبود خواند و موضوع وحدت و برخي نونه هاي اثرگذار آن را تشريح کرد.
شناسه خبر : 31382 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ حجت الاسلام «محمد کاظم رضا پور»، از طلاب  حوزه علمیه و مدیر کانون فرهنگی هنری شیخ بهایی روستای طراقی ترک، ضمن تبریک ایام هفته وحدت و فرا رسیدن میلاد پیامبر مهر و محبت حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) و نیز امام جعفر صادق (علیه السلام) گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) در شرایطی چشم به جهان گشودند که نشانه های هدایت از میان مردم دور شده بود ولی حضرت از همان کودکی آیه های  عظمت رفتاری و پاکدامنی خودشان را آشکار کردند.

وی حضور رسول اکرم را در میان مردم حجاز خورشید امیدواری برای بازگشت مردم به سوی معبود خواند و به موضوع وحدت اشاره کرد و افزود:  در هر جامعه ای  وحدت باعث همبستگی  و همدلی بین اقشار مختلف  می شود و در صورت نبود وحدت جامعه دچار هرج و مرج و اختلافات فرقه ای می شود.

حجت الاسلام رضا پور در ادامه مطلب فوق اضافه کرد:  اداره کردن جامعه بدون وحدت  مشکل و به سوی اهداف تاریک حرکت خواهد کرد.

وی همچنین ادامه داد: در معنای وحدت با همان حقیقت بلندی رو به رو هستیم که پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله وسلم )  به صورت هوشمندانه در میان عرب و عجم مسلمان و مسیحی برقرار کرد و درکناش برای اهداف خود که ترویج اسلام بود تلاش کرد.


این روحانی فعال در کانون مسجد با عنوان اینکه  در زمان حال وظیفه ما علاوه بر حفظ وحدت بین شیعه و سنی اصلی اساسی است تحکیم وحدت در سایر مسایل نیز ضروری است و نقش محوری دارد در این باره به موضوع وحدت در  خانواده اشاره کرد و توضیح داد:  وحدت بین اعضای خانواده و تحکیم بنیان خانواده سبب تحکیم بنیان نهاد های اجتماعی و جامعه ای متحد خواهیم بود.

حجت الاسلام رضا پور  نمونه دیگر از وحدت در بین اهالی محله و مسجد نام برد و گفت: با ایجاد این رابطه مناسب مشکلات بین هیئت امنا وشورا های محل برطرف می شود که  نتیجه آن همگرایی و گرایش عمومی به مسجد و آبادانی و عمران  معنوی  خانه های خدا می شود.