حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامی از مصادیق بارز تقوا است
حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامي از مصاديق بارز تقوا است
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان؛

حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامی از مصادیق بارز تقوا است

آيت‌الله محامي با اشاره به اهميت و ضرورت اتحاد ميان مسلمانان اظهار کرد: حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامي از مصاديق بارز تقوا است.
شناسه خبر : 31330 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، سومین همایش «منادیان وحدت» صبح پنج‌شنبه 29 مهر به میزبانی استاد سیستان و بلوچستان و با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

آیت‌الله «مصطفی محامی» در این همایش سخنان خود را در سه محور فرهنگ، مسجد و وحدت ایراد کرد و ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و هشدار داده است که دچار اختلاف نشوید چراکه اختلاف شوکت و قدرت شما را از بین خواهد برد؛ منشاء، پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: استان با وجود همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که خداوند به آن عنایت کرده و البته همه این ظرفیت ها متعهد به قرآن و انقلاب اسلامی است اما باز هم به عنوان استان محروم یاد می‌شود و باید در این عرصه تلاش کنیم که پیشرو باشیم.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به اوصاف عبادالرحمان در قرآن کریم اظهار کرد: خداوند فرموده است: « إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً»؛ خداوند در قرآن اوصاف این بندگان را اخلاق و تواضع ذکر می‌کند، البته در آیات متعددی در مورد آنها سخن به میان رفته است اما در این میان یکی از اوصاف عبادالرحمان آن است که پیشوای متقیان باشند، تقوا به این معنا که انسان به گونه ای عمل کند که در برابر حملات دشمن خود و جامعه را حفظ کند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه از مصادیق بارز تقوا حفظ و حدت و انسجام جامعه اسلامی است، گفت: چه خوب است که این وحدت از گذرگاه مساجد و کانون های مساجد باشد و این دو محور هدایت در جامعه و محلات باشند. همه باید مطابق آیه قرآن که فرمود: « إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ» در عمران و آبادی مساجد تلاش کنیم.