دین اسلام ظرفیت تحقق وحدت را به ما آموخته است
دين اسلام ظرفيت تحقق وحدت را به ما آموخته است
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان؛

دین اسلام ظرفیت تحقق وحدت را به ما آموخته است

مولوي «عبدالحميد اسماعيل زهي» با اشاره به اهميت و جايگاه انسجام ميان مسلمين در دين اظهار کرد: دين اسلام ظرفيت تحقق وحدت را به ما آموخته است.
شناسه خبر : 31329 تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی»، صبح امروز در جریان برگزاری سومین همایش «منادیان وحدت» که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: دین اسلام آخرین، کامل‌ترین و جامع ترین دین است؛ همه خوبی‌هایی که در ادیان سماوی وجود داشته در دین اسلام موجود استو

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان ادامه داد: تمام خوبی‌هایی که در قرآن وجود دارد در کتاب های آسمانی دیگر نیز بوده و قرآن خلاصه همه کتب سماوی است و در این میان انبیا دعوت‌گرانی بودند که جامعه را اصلاح و بیدار کردند و برای نجات بشریت و انسانیت آمدند.

وی گفت: با توجه به این مساله باید خود را تابع قرآن گردانیم و برای زندگی در دنیا به سیره رسول خدا به عنوان انسان نمونه توجه کنیم.

مولوی «عبدالحمید اسماعیل زهی» با بیان اینکه دین  ظرفیت و تعامل و وحدت را در زندگی به همراه دارد، تصریح کرد: وقتی ظرفیت نباشد وحدت نیز نخواهد بود؛ وحدت برای اقوامی است که تحمل و ظرفیت و سعه‌صدر داشته باشند.


امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان اظهار کرد: دین اسلام این ظرفیت را به ما آموخته است، امروز جهان اسلام نیاز به وحدت دارد و اساسا وحدت امری ضروری است چراکه دشمنان وحدت را هدف قرار داده اند که البته با اتحاد و انسجام  میان شیعه و سنی به اهدافشان دست نخواهند یافت.