رونق فعالیت‌های فرهنگی مساجد با تقویت کانون‌ها و تعامل موثر با امام جماعت محقق می‌شود
رونق فعاليت‌هاي فرهنگي مساجد با تقويت کانون‌ها و تعامل موثر با امام جماعت محقق مي‌شود
در دیدارطلاب، روحانیون و ائمه جماعات مساجد با امام جمعه وردنجان عنوان شد:

رونق فعالیت‌های فرهنگی مساجد با تقویت کانون‌ها و تعامل موثر با امام جماعت محقق می‌شود

حجت الاسلام محمدي، امام جمعه وردنجان در ديدار با طلاب، روحانيون و ائمه جماعات مساجد گفت: رونق فعاليت هاي فرهنگي مساجد با تقويت کانون ها و ارتباط موثر امام جماعت با اعضاي کانون هاي مساجد ميسر است
شناسه خبر : 31295 تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، طلاب، روحانیون و ائمه جماعات مساجد شهر وردنجان با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام علی محمدی، امام جمعه وردنجان دیدار و گفتگو کردند.


حجت الاسلام علی محمدی، امام جمعه وردنجان در این دیدار گفت: اگر می خواهیم کارمان در مسجد رونق بگیرد، باید کانون های فرهنگی وهنری مساجد را تقویت کنیم.


وی با بیان اینکه، امام جماعت مسجد باید ارتباط با کانون مسجد داشته باشد و سعی کند در جلسات کانون فرهنگی هنری مسجد شرکت کند، افزود: یکی از راه های ارتباط امام جماعت با جوانان و نوجوانان و جذب آن ها به مسجد، ارتباط صمیمی با اعضای کانون و انس گرفتن او با فعالان کانون است.


حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه امام مسجد با مدیر کانون مسجد در فعالیت های فرهنگی،  هماهنگ باشد، ادامه داد: 
امام جماعت باید برنامه های جذاب طراحی کرده و در مسجد اجرا کرده و پیگیری کند تا گزارش برنامه ها در سامانه مربوط به کانون ها ثبت شده، تا اعضای کانون مورد تشویق قرار گیرند. 


وی با تصریح بر اینکه در استان هم یک نیروی جوان و انقلابی و پرتلاش مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است، افزود: با ایشان هم هماهنگ شوید و برنامه‌ها را پیش ببرید.


امام جمعه وردنجان ادامه داد: در حال حاضر در وردنجان کانون مسجد جامع طرح ها و برنامه های خوبی دارد و کانون برتر و موفقی در استان است با مدیر آن کانون هم در ارتباط باشید و بدانید شما امامان مسجد با همفکری و همکاری می توانید مسجد و محله خودتان را به محله اسلامی تبدیل کنید، در پایان آرزوی سلامتی وتوفیقات شما را از خداوند خواستارم.


خاطر نشان می گردد، در شهر وردنجان تاکنون 7 باب کانون فرهنگی هنری تاسیس گردیده و مشغول فعالیت می باشند که شامل کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع، کانون فرهنگی هنری کوثر در مسجد چهارده معصوم (ع)، کانون فرهنگی هنری مشکات در مسجدالمهدی(عج)، کانون فرهنگی هنری زائرین امام حسین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، کانون فرهنگی هنری ولایت عشق  در حسینیه و مسجد حضرت رقیه (س)، کانون فرهنگی هنری مفتح الابواب در مسجد سیدالشهدا(ع) و کانون فرهنگی هنری سفیران امید در مسجد امام رضا (ع) هستند و از بین این کانون ها، کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س)وردنجان، ضمن کسب 15986  امتیاز و کسب رتبه اول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بن، حائز شرایط احراز رواق ترنج از شبستان هنر گردیده و این کانون رابط فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بن بوده و مدیران و رابطان کانون ها می توانند  از تجربیات این کانون استفاده کرده و امتیاز کانون خود را در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 افزایش دهند.