چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان با حضور وزیر ارشاد پایان می‌یابد
چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان با حضور وزیر ارشاد پایان می‌یابد

چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان با حضور وزیر ارشاد پایان می‌یابد

ابدالی با بیان اینکه مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان از ۲۷ مهرماه در مشهد مقدس آغاز می‌شود، گفت: این رقابت‌ها ۲۹ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان می‌دهد.
شناسه خبر : 1105625 تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۰

«محمد ابدالی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری آئین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات کشوری «مدهامتان» خبر داد و اظهار کرد: مرحله کشوری این مسابقات از 27 مهرماه به میزبانی مشهد مقدس آغاز می شود و 29 مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور به کار خود پایان می دهد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد: در این مرحله از مسابقات، 87 نفر از برگزیدگان رشته های مختلف قرآنی حضور دارند و برای کسب رتبه های برتر با نظارت هیئت داوران 10 نفره در بخش برادران و خواهران، با یکدیگر رقابت می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در این دوره از مسابقات جمعاً بیش از 12 هزار نفر شرکت کننده از سراسر کشور در رشته های مختلف مشارکت داشتند که به تناسب شرایط کرونایی کشور، و اعمال شرط عضویت در کانون های مساجد، این میزان استقبال چشمگیر و قابل توجه است. چراکه این 12 هزار نفر از اعضا و فعالان کانون های فرهنگی هنری هستند .

 

ابدالی بیان کرد: چهاردهمین دوره مسابقات مدهامتان همزمان با طرح ملی «ایران قوی» و در رواق نور این طرح آغاز و به دلیل شیوع کرونا و محدودیت های ناشی از آن مجازی برگزار شد. اما با توجه به بهبود شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی، مرحله کشوری آن به صورت حضوری برگزار می شود.

 

وی درباره برنامه های جانبی این رقابت ها خاطرنشان کرد: به تناسب شرایط کرونایی و محدودیت های ناشی از آن امکان تدارک برنامه های مفصل و پرتعداد را نداریم اما شرکت در نماز صبح حرم، استفاده از برنامه های آستان قدس رضوی و بازدید از موزه های گنجینه هنر، گنجینه های نفیس و کتابخانه مرکزی آستان قدس، را پیش بینی کرده ایم.

 

پایان پیام/ 9