ویژه برنامه‌های ۹ ربیع الاول در مسجد مقدس جمکران
ویژه برنامه‌های ۹ ربیع الاول در مسجد مقدس جمکران

ویژه برنامه‌های ۹ ربیع الاول در مسجد مقدس جمکران

حجت الاسلام حسین آبادی با تشریح ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای ۹ ربیع الاول، گفت: حضور ورزشکاران همراه با وزیر ورزش و جوانان در میعاد منتظران، آغاز جشنواره ملی «امام مهدی(عج)» و خطبه خوانی خادمان ازجمله این برنامه‌ها است.
شناسه خبر : 1104761 تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۹

حجت الاسلام والمسلمین «یاسین حسین آبادی» در گفتگو با خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان درباره برنامه های مسجد مقدس جمکران برای 9 ربیع الاول، اظهار کرد: میعاد منتظران همچون سال های گذشته برای سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) برنامه های متعددی را تدارک دیده است. این مسجد قبل از کرونا سالانه بیش از 20 میلیون زائر داشت و در مناسبت های مهدوی همچون نیمه شعبان، 9 ربیع الاول و 17 ماه مبارک رمضان همواره مجری ویژه برنامه های متنوع برای محبان امام زمان(عج) بوده و است.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه بیان کرد: از سال 98 پویش «#همدلی برای ظهور» را به تناسب توقیع حضرت حجت(ع) به شیخ مفید(ره) راه اندازی کردیم چراکه امام مهدی(عج) می فرمایند: اگر اجتماعی از جنس قلب شکل بگیرد لقاء ما به تاخیر نمی افتد! در این راستا برای 9 ربیع الاول میعاد منتظران شعار «با تو عهد می بندیم که برای ظهورت همدل باشیم» را انتخاب کرده تا هر کسی یک یا چند کار را برای همدلی با هم و با نام و یاد حضرت بقیه الله الاعظم(عج) انجام دهد. از همه دعوت می کنیم به این پویش بپیوندند.

 

وی با بیان اینکه ویژه برنامه های 9 ربیع در مسجد مقدس جمکران از سه شنبه، 20 مهرماه با برنامه توسل به حریم کبریا آغاز شده است، گفت: این برنامه ها تا شب شنبه، 24 مهرماه با حضور چهره های سرشناس منبر و مداحی ادامه دارد. اولین نشست کارگروه مهدویت شورای فرهنگ عمومی استان قم هم در همین ایام برگزار شد و امید است این کارگروه در همه استان ها ذیل شورای فرهنگ عمومی شکل بگیرد.

 

حضور ورزشکاران در مسجد مقدس جمکران

 

حجت الاسلام حسین آبادی در ادامه بیان کرد: امروز (پنجشنبه، 22 مهرماه) در مسجد مقدس جمکران میزبان جمعی از ورزشکاران با حضور وزیر ورزش و جوانان بعد از نماز مغرب و عشاء هستیم. همچنین، محفل قرآنی با حضور قراء بین المللی در میعاد منتظران برگزار می شود و از ساعت 19 و 30 دقیقه مراسم دعای کمیل و عزاداری شب شهادت امام حسن عسکری(ع) در صحن جامع کربلا و امام مهدی(عج) با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی و مرثیه خوانی حیدر خمسه و حیدر شکری از ذاکران اهل بیت(ع) برگزار می شود.

 

برگزاری دو دعای ندبه در سالروز شهادت امام عسکری(ع)

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه جمعه، 23 مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) دو دعای ندبه در میعاد منتظران برگزار می شود، ابراز کرد: یکی با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و با سخنرانی حجت الاسلام و والمسلمین سیدمهدی میرباقری و مداحی مهدی رسولی در شبستان بزرگ کربلا برگزار و از شبکه اول سیما پخش می شود. دعای ندبه دیگر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی و مرثیه خوانی احمد نیکبختیان برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: ظهر جمعه، 23 مهرماه برنامه عزاداری سالروز شهادت امام عسکری(ع) پدر بزرگوار امام زمان(عج) بعد از نماز عصر و با سخنرانی استاد میرزامحمدی و مرثیه خوانی مهدی سلحشور در شبستان کربلا برگزار می شود. در ادامه و هنگام عصر نیز مراسم زیارت آل یس با سخنرانی حجت الاسلام حاج سیدحسین مومنی برگزار می شود. علاوه بر این، عصر جمعه نیز ویژه برنامه عزاداری سالروز شهادت امام عسکری(ع) به زبان اردو در شبستان امام حسن عسکری(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

 

برنامه های شب 9 ربیع الاول

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه بعد از اذان مغرب روز جمعه برنامه های شادباش 9 ربیع الاول آغاز می شود، تاکید کرد: جمعه شب به برنامه های تجدید عهد و پیمان با امام زمان(عج) وارد می شویم؛ همزمان چهار برنامه در مسجد مقدس جمکران اجرا می شود نخست ویژه برنامه ای عمومی همراه با قرائت زیارت جمعه کبیره توسط حجت الاسلام ضیایی، دوم تجدید عهد عمومی با امام زمان(عج)، سوم برگزاری نشست استادان دانشگاه با عنوان «عهد علمی» در ساختمان 313 مسجد جمکران همراه با سخنرانی تولیت مسجد و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با حضور برخی معاونان وزرا و روسای مراکز مهدوی.

 

وی ادامه داد: چهارمین برنامه جمعه شب در میعاد منتظران، مراسم تجدید عهد طلاب با امام زمان(عج) در شبستان کربلا است که با مشارکت جامعه المصطفی(س) العالمیه، جامعه الزهرا(س) و مسجد جمکران برگزار می شود.

 

برنامه های روز 9 ربیع الاول

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: صبح شنبه، 24 مهرماه همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت حجت(عج) آئین خطبه خوانی با حضور خادمان و مردم در مسجد مقام برگزار می شود. ویژه برنامه «شده‌ام 9 ساله» برای دختران 9 ساله ای که به سن تکلیف رسیده اند نیز در صبح 9 ربیع الاول برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: عصر شنبه ویژه برنامه «عصر همدلی» با سخنرانی حجت الاسلام سیدحسین مومنی، اجرای کاظم احمدزاده، قرائت قرآن شاکرنژاد و مداحی سیدرضا نریمانی برگزار می شود. برپایی محفل قرآنی با حضور چهره های ملی و بین المللی و سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد نیز از برنامه های دیگر شام 9 ربیع است.

 

حجت الاسلام حسین آبادی اعلام کرد: ارائه مشاوره و پاسخگویی به زائران، تدارک مجموعه های گل نرگس و جوانه های انتظار برای زائران در شیفت های متعدد، اهدای بسته های فرهنگی به کودکان در درب های ورودی مسجد، برگزاری مسابقه تلویزیونی «با توعهد می بندیم»، برگزاری اختتامیه سوگواره «خیمه بهشتی»، آغاز جشنواره «دوست خوب من»، آغاز اولین جشنواره ملی «امام مهدی(عج)» ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری همایش متعدد برای اقشار و گروه های مختلف نیز برای ایام 9 ربیع الاول پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه تمهید شده تا مجموعه ها و ارگان های مختلف بتوانند مراسم تجدیدعهد کارکنان و اعضای خود را در مرکز شهید سلیمانی مسجد برگزار کنند، خاطرنشان کرد: همزمان با 9 ربیع الاول تلویزیون اینترنتی مسجد مقدس جمکران فعلا با هفته ای یک و نیم ساعت پخش، فعالیت خود را آغاز می کند. در این ایام هر شب برنامه های مسجد از ساعت 19 و 30 تا 21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. میزبان برنامه نیایش شبکه 5 در روز 9 ربیع نیز خواهیم بود.

پایان پیام/ 9