مسئولان باید با تقویت کانون‌های فهما به ندای رهبری لبیک گویند
مسئولان بايد با تقويت کانون‌هاي فهما به نداي رهبري لبيک گويند
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه؛

مسئولان باید با تقویت کانون‌های فهما به ندای رهبری لبیک گویند

حجت‌الاسلام کلات‌پور گفت: کانون هاي فهما امتحان خود را در عرصه هاي حساس و سرنوشت ساز پس داده‌اند، مسئولان و متوليان فرهنگي بايد سخنان مقام معظم رهبري را مبني بر توجه به کانون‌هاي فرهنگي هنري و کمک به رونق و بالندگي مساجد نصب‌العين قرار دهند.
شناسه خبر : 31105 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۴

حجت الاسلام «افشین کلات پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با گرامیداشت 19 مهر سالروز بیان سخنان مقام معظم رهبری درباره کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و 20 مهر سالروز سفر تاریخی مقام عظمای ولایت به استان کرمانشاه، گفت: حضرت آقا در سال 1391 در جمع ائمه جمعه و جماعات خراسان شمالی فرمودند: "من سفارش می کنم که کانون هاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکارى بسیج، این کانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید".

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نقشه راه و منشور وحدت ارکان مسجد خواند و افزود: ایشان در بیانات خود تأکید ویژه ای بر نقش ائمه جماعات و  محوریت آنان در مساجد داشته و فرمودند: "خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانونهاى فرهنگى - هنرى بروید و پذیراى جوانها باشید. با روى خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا".

حجت الاسلام کلات پور، با اشاره به نقش موثر کانون های فهما در جذب جوانان به مساجد، تقویت بنیه دینی و فرهنگی آنان، بیان کرد: کانون های فهما قریب به سه دهه عمر با برکت خود، منشأ تحول بوده و به عنوان بازوی توانمند انقلابی، ولایی و فرهنگی نظام نقش آفرینی کرده اند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تقویت کانون های فهما به ندای رهبری لبیک گفته و دغدغه های ایشان را در تعالی بخشیدن به کانون های فرهنگی هنری مساجد لبیک گویند، تأکید کرد: تنها نهادی که مجوز کار فرهنگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند لذا تمامی نهاد ها و ارگان ها باید ظرفیت ها و اعتبارات فرهنگی را با محوریت کانون های فهما برای رونق بخشیدن به مساجد بسیج کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، به کارکردهای فرهنگی موثر کانون های مساجد در حوزه های مختلف تربیتی، اجتماعی، سیاسی اشاره و عنوان کرد: مردم باید به این اطمینان برسند که فرزندان می توانند در مساجد به مسائل رشد و تعالی روحی خود بپردازند.
 
وی با بیان اینکه مخاطبان اصلی كانون های فرهنگی هنری مساجد نسل جوان هستند، خاطر نشان کرد: نمی توان از كانون های فرهنگی و هنری مساجد و به تعبیری نقش بچه های مسجد غافل بود و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید از ظرفیت جذب نوجوانان و جوانان غافل نشوند.
 
حجت الاسلام کلات پور،  تصریح کرد: بخشی از فعالیت‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مربوط به قشر نوجوان استو جذب نوجوانان به مساجد و برنامه‌ریزی برای تربیت، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی  اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد محل هم افزایی است که موجب می شود ظرفیت های مختلف در راستای اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی متمرکزشود.