کانون‌های مساجد با عمل به بیانیه گام دوم انقلاب به فعالیت‌های فرهنگی عمق و محتوای مضاعف بخشند
کانون‌هاي مساجد با عمل به بيانيه گام دوم انقلاب به فعاليت‌هاي فرهنگي عمق و محتواي مضاعف بخشند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛

کانون‌های مساجد با عمل به بیانیه گام دوم انقلاب به فعالیت‌های فرهنگی عمق و محتوای مضاعف بخشند

نبي‌زاده، ضمن گراميداشت 19 مهرماه سالروز بيانات مقام معظم رهبري در مورد کانون‌هاي مساجد گفت: توجه به بيانيه گام دوم انقلاب، مهمترين اقدامي است که کانون‌ها در راستاي محتوابخشي به فعاليت‌هاي خود مي‌توانند انجام دهند.
شناسه خبر : 31098 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

«ناصر نبی زاده» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت شایسته در نقاط محروم هستند، حتی در برخی نقاط دورافتاده، تنها مراکز فرهنگی موجود هستند و از طرفی دیگر،‌ بستری مناسب برای جوانان انقلابی و مسجدی محسوب می شوند که در راستای خلق آثار فرهنگی و هنری در این پهنه فرهنگی گام بر می دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ۱۹ مهر، پیرامون کانون‌های فرهنگی هنری،‌ نشان دهنده کارکردهای حوزه مسجد و این بستر مناسب برای تولیدات حوزه فرهنگی و هنری است.

به گفته وی، کانون‌های مساجد در دوران حیات خود نشان داده اند اگر به آنها توجه و عنایت شود و اهمیت وجودی این مراکز تبیین شود، نقش مهمی در جریان فرهنگی کشور می توانند ایفا کنند.

نبی زاده تاکید کرد: بدون شک حوزه های فرهنگی، هنری، سینمایی، سرود و ... از جمله بخش‌هایی هستند که کانون‌های مساجد باید با محوریت گام دوم انقلاب، تولید محتوا در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری یک ساختار مردمی هستند که از دل مسجد و مردم بیرون آمده اند و برای انجام امورات مالی، باید اتکای آنها به مردم باشد و کمبود اعتبارات، نباید آنها را ناامید کند، هرچند وظیفه مسئولان حمایت حداکثری از این ظرفیت عظیم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این اداره کل نیز در موضوعات و مناسبت‌های مذهبی، سعی کرده‌ است با کمک‌های خود در کنار کانون‌های فرهنگی هنری باشد هرچند در یک سال اخیر، کرونا محدودیت‌های زیادی را در برگزاری تجمعات ایجاد کرد و بیشتر فعالیت‌های فرهنگی نیز به حوزه فضای مجازی منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و چشم اندازی که در این زمینه وجود وجود دارد مهمترین موضوعی است که کانون‌های فرهنگی هنری باید در دستور کار خود قرار دهند تا علاوه بر عمق بخشی به فعالیت های فرهنگی، با بهره گیری از ظرفیت های مردمی؛ حضور پررنگ و پرنشاط در حیات فرهنگی جامعه ایفا کنند.