فعالیت‌های کانون‌های مساجد مظهر بالندگی فرهنگی در مساجد است
فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد مظهر بالندگي فرهنگي در مساجد است
مدیر ستاد فهما استان خراسان رضوی؛

فعالیت‌های کانون‌های مساجد مظهر بالندگی فرهنگی در مساجد است

ابدالي تکلو با بيان اينکه کانون‌هاي مساجد در پيشبرد اهداف ديني و فرهنگي به خوبي نقش‌آفريني مي‌کنند، گفت: فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد مظهر بالندگي فرهنگي در مساجد است.
شناسه خبر : 31076 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۳

«محمد ابدالی تکلو» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) خراسان رضوی ، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۱۹ مهر سالروز بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون های مساجد با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، موجب تقویت و ایجاد نشاط روحی و همچنین پایبندی به ارزش‌های اسلامی در افراد جامعه می‌شود، اظهار کرد: احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، سیره نبوی و معارف و آموزه ‌های اهل بیت(ع) و همچنین مبارزه با هجمه‌های فرهنگی از رسالت‌های کانون ‌های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با منابع انسانی و خلاقیت مردمی شکل گرفته است لذا ویژگی مردمی بودن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آنان را بسیار متفاوت‌تر از سایر نهادهای فرهنگی کرده است.

 

وی از دیگر ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را عنصر شادابی و طراوت به واسطه حضور جوانان دانست و اظهار کرد: ترکیب فرهنگ و هنر در کانون‌ها حائز اهمیت است، فرهنگ سبب عمق بخشیدن به فعالیت‌ها و هنر سبب جذابیت و اثرگذاری می‌شود، ترکیب این دو ویژگی سبب تمایز فعالیت‌های کانون‌ها در مساجد شده است.

 

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه گسترش برنامه‌های تربیتی بین نوجوانان و جوانان باعث افزایش هم‌افزایی اجتماعی بین آن‌ها می‌شود، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان می‌توانند به خوبی در مقابل دشمنان ایران و اسلام ایستادگی کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی با تاکید بر اینکه کانون‌های مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی نظام اسلامی به خوبی نقش‌آفرینی می‌کنند، افزود: فعالیت‌های کانون‌های مساجد مظهر بالندگی فرهنگی در مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بسترهای مناسب فرهنگی و هنری برای رشد شاخصه های فرهنگی هستند، بیان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد مظهر توسعه فرهنگ دینی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جامعه هستند.

 

ابدالی تکلو کانون های فرهنگی هنری مساجد را مظهر مدیریت بسیجی و اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئولان باید بیش از پیش از کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر این مرز و بوم حمایت کنند.