توانمندسازی طلابی که در فکر معیشت مردم هستند، هدف مهرواره اوج است
توانمندسازی طلابی که در فکر معیشت مردم هستند، هدف مهرواره اوج است

توانمندسازی طلابی که در فکر معیشت مردم هستند، هدف مهرواره اوج است

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه اهالی مساجد خراسان شمالی برای اوج‌گیری فعالیت‌های جهادی به شهدا توسل می‌کنند، گفت: مهرواره اوج درصدد تربیت، ارتقاء و توانمندسازی فعال طلابی است که علاوه بر مسائل عبادی جامعه، توجه خاصی به معیشت و زندگی مردم دارند.
شناسه خبر : 1103987 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۵۸

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید رفیعی در مراسم افتتاحیه نشست منطقه‌ای شهید بیاضی زاده که در خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: گرامی می‌داریم نام و یاد 3 هزار شهید این استان و شهید بیاضی زاده از شهدای مدافع حرم که این نشست با موضوع مهرواره اوج به نام این شهید مزین شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در مسیر حرکت برای به اوج رساندن خدمات و حرکت‌های جهادی از این شهدا و ائمه اطهار (ع) مدد می جوئیم.

 

وی بیان کرد: امروز آغاز برگزاری نشست پیرامون فعالیت های فرهنگی و جهادی در این استان است و امیدواریم با رهنمون علما و حضور طلاب و مبلغین در این راه موفق باشیم.

 

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: استان خراسان شمالی نوپا و جوانی است و بیش از 1100 مسجد در استان فعال بوده و از جمله استان هایی است که آمار سکنه در روستاهایش نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست و در حدود 47 درصد جمعیت در روستاها زندگی می کنند.

 

وی تصریح کرد: همچنین 150 طلبه فعال در سطح روستاها حضور دارند و در مجموع 800 روستا در استان داریم که 600 روستا بالای 100 خانوار هستند، اما تعداد طلاب نسبت به جمعیت روستایی پایین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی جز استان هایی است که حوزه علمیه با سه هزار طلبه فعال دارد اما هنوز جوان است و سال‌ها با حوزه علمیه خراسان رضوی بیشتر برنامه ها را دنبال کرده ایم.

 

وی گفت: برگزاری این نشست در 19 مهرماه با سالروز ورود مقام معظم رهبری به این استان مصادف شده است و بسیاری از اهالی این استان از خیرات و برکات و ویژگی های سفر رهبری در مدت 7 روز در این استان آگاه هستند و نعمات و برکات زیادی با ورود حضرت آقا نصیب استان شد.

 

حجت الاسلام رفیعی افزود: حوزه علمیه پس از ورود ایشان جان تازه ای گرفت و دروس سطوح در استان آغاز شد و تعدادی از طلاب به استان بازگشتند و فعالیت خود را در استان آغاز کردند.

 

وی بیان کرد: کلیات استان از نظر طلبگی قابل توجه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب طبلگی و تبلیغی هنوز جای کار وجود دارد، یکی از فرمایشات رهبری در 19 مهرماه موضوع رجعت طلاب به مواطن بود که مور تأکید قرار گرفت و بخشی از طلاب با این فرمایش رهبری بازگشتند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: هنوز بخشی از حوزه ها فعال نشده و می طلبد که بیشتر روی این بخش فعالیت شود و ما دست یاری را به سمت دوستان در استان خراسان رضوی دراز می کنیم تا از این ظرفیت استفاده شود و برگزاری این نشست را با چنین تقارنی در سالروز ورود رهبری به استان به فال نیک می گیریم.

 

وی تصریح کرد: حلول ماه ربیع که ماه مهربانی هاست فرصت مهمی در عرصه پرداختن به فعالیت طلبگی و جهادی  تبلیغی است و باید با الگو گرفتن از نبی اکرم(ص) و امیرالمؤمنین (ع) در زمینه رفع مشکلات مردم قدم برداریم.

 

حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: امیرالمؤمنین توجه ویژه‌ای به ضعیفان و نابینای مسکین و یتیم داشت و ما نیز باید به زندگی و معیشت مردم نیز توجه داشته باشیم منتها همه توجهات به سمت معیشتی نرود و در مسائل فرهنگی و تربیتی نیز قدم برداریم.

 

وی گفت: نگاه ما باید به سه ویژگی که نبی اکرم(ص) به امت خود توصیه می کند باید یکی باشد؛ ایشان می‌فرمایند قلب‌های کور بینا شوند و زبان های لال گویا و گوش های کر نیز باید شنوا شوند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: اتفاقی که در مهرواره اوج مد نظر است تربیت و رشد و ارتقا و توانمند سازی فعال طلاب است که علاوه بر مسائل عبادی جامعه، توجه خاصی به معیشت و زندگی مردم دارند تا از زندگی ها به بندگی برسیم و امروز دور هم جمع شده ایم تا به صورت کارگاهی از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

 

وی عنوان کرد: از بنیاد هدایت که کار تولید محتوایی و هدایت فعالیت ها را برعهده دارد قدردانی می کنیم و دورادور شاهد تلاش های ارزنده بنیاد هدایت در تحقق اهداف هستیم.

پایان پیام/ 9