تقویت کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین راه ها برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
تقويت کانون هاي فرهنگي هنري يکي از بهترين راه ها براي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
در دیدار ارکان کانون فرهنگی هنری مفتح الابواب با امام جمعه وردنجان مطرح شد:

تقویت کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین راه ها برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.

حجت الاسلام محمدي، امام جمعه وردنجان در ديدار با ارکان کانون فرهنگي هنري مفتح الابواب گفت: تقويت کانون هاي فرهنگي هنري يکي از بهترين راه ها براي جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
شناسه خبر : 31063 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان چهارمحال و بختیاری، ارکان کانون فرهنگی هنری مفتح الابواب، مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور در دفتر امام جمعه با حجت الاسلام علی محمدی، امام جمعه وردنجان دیدار و گفتگو کردند.


حجت الاسلام علی محمدی، امام جمعه وردنجان در این دیدار گفت: آبادانی مسجد فقط ساخت وساز مسجد نیست، بلکه آبادانی مسجد یعنی انجام کار فرهنگی در مسجد که کانون در ابعاد فرهنگی و هنری نقش کلیدی دارد.

 

وی افزود: با اخلاق نیک و محبت و مهربانی و به خرج دادن سلیقه و نوآوری می شود مردم و بالاخص نوجوانان و جوانان را جذب مسجد کرد که کار کانون های فرهنگی وهنری همین است.


حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه تقویت کانون های فرهنگی هنری یکی از بهترین راه ها برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است، ادامه داد: ارکان کانون ها می بایستی راههای پر جاذبه را پیدا کنند وبا استفاده از آن راه ها نوجوانان و جوانان را به سوی مسجد هدایت کنند.


در پایان دیدار احمد رفیعی وردنجانی، مدیر کانون فرهنگی هنری مفتح الابواب، مسجد حضرت سیدالشهدا (ع) گزارشی ار روند فعالیت های کانون را ارائه کرد و نظرات هیات امنا مسجد و ارکان کانون  برای فعالیت بهتر و بیشتر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


خاطر نشان می گردد، در شهر وردنجان تاکنون 7 باب کانون فرهنگی هنری تاسیس گردیده و مشغول فعالیت می باشند که شامل کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س) در مسجد جامع، کانون فرهنگی هنری کوثر در مسجد چهارده معصوم (ع)، کانون فرهنگی هنری مشکات در مسجدالمهدی(عج)، کانون فرهنگی هنری زائرین امام حسین(ع) در مسجد امام حسن مجتبی(ع)، کانون فرهنگی هنری ولایت عشق  در حسینیه و مسجد حضرت رقیه (س)، کانون فرهنگی هنری مفتح الابواب در مسجد سیدالشهدا(ع) و کانون فرهنگی هنری سفیران امید در مسجد امام رضا (ع) هستند و از بین این کانون ها، کانون فرهنگی هنری حضرت فاطمه الزهرا (س)وردنجان، ضمن کسب 15986  امتیاز و کسب رتبه اول کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بن، حائز شرایط احراز رواق ترنج از شبستان هنر گردیده و این کانون رابط فهمای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بن بوده و مدیران و رابطان کانون ها می توانند  از تجربیات این کانون استفاده کرده و امتیاز کانون خود را در سومین رویداد ملی فهما در سال 1400 افزایش دهند.