19 مهر سالروز تجدید میثاق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ولایت است
19 مهر سالروز تجديد ميثاق کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با ولايت است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان؛

19 مهر سالروز تجدید میثاق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ولایت است

ناهيدي‌فرد، با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در رابطه با کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در تاريخ 19 مهر سال 1391 گفت: اين تاريخ در واقع سالروز تجديد ميثاق کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با ولايت است.
شناسه خبر : 31040 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان همدان: کانون‌های مساجد از مهمترین و تأثیرگذارترین مراکز فرهنگی هستند که بستر تربیت جوانان و نوجوانان با استفاده از ابزار هنر را فراهم می‌کنند.

مراکزی امن که در کنار آموزش قرآن با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و فضای کتابخانه‌ای، محیطی سالم را برای گذراندن اوقات فراغت آینده سازان این سرزمین فراهم کرده‌اند.

فرامین مقام معظم رهبری نقشه و راهنمایی فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با سایر ارکان مساجد فعالیت مثبت و تاثیر گذاری داشته باشند.

در این راستا با توجه به فرارسیدن 19 مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون های فرهنگی هنری مساجد، با «حمیدرضا ناهیدی فرد» مدیر ستاد فهما استان همدان گفت وگویی داشته‌ایم که در ادامه می خوانید:

ناهیدی فرد با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 1391 نقطه عطفی در انگیزه‌دهی و ترغیب فعالان فرهنگی مساجد به شمار می رود، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با جدیت به اجرای برنامه ها و فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد با عنایت به منویات رهبری اقدام کنند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 1391در جمع علما و روحانیون خراسان شمالی سفارش کرد تا با حضور در کانون های فرهنگی هنری از کارهای فرهنگی صورت گرفته حمایت کنند.

وی ادامه داد: فرامین مقام معظم رهبری نقشه و راهنمایی فعالیت کانون های فرهنگی هنری میاجد است که با سایر ارکان مساجد فعالیت مثبت و تاثیر گذاری داشته باشند.

ناهیدی فرد گفت: با توجه به بیانات رهبری مدیران و فعالان فرهنگی کانون های مساجد با مطالعه خود را به سلاح معرفت تجهیز کنند و روحانیون فعال در مساجد محور اصلی فعالیت در مساجد هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: توجه به کلید واژه‌های معرفت، مدارا کردن، تجهیز شدن به سلاح علم و معرفت با روی خوش پذیرای جوانان نقشه راه فعالیت کانون های مساجد است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود نیز به فعالیت جهادی در فضای مجازی با روشنگری و تبیین حقایق توجه ویژه داشته اند.

 

گفتنی است برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان خلاصه ای از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص کانونهای مساجد در سال 91 در خراسان شمالی ارایه می شود:

« من به طلاب سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه، با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتاب‌هایی وجود دارد که می‌شود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتابهایی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید».