حمایت رهبری از کانون‌های مساجد، انگیزه فعالیت‌ جدی‌تر را به بچه‌های مسجد داد
حمایت رهبری از کانون‌های مساجد، انگیزه فعالیت‌ جدی‌تر را به بچه‌های مسجد داد

حمایت رهبری از کانون‌های مساجد، انگیزه فعالیت‌ جدی‌تر را به بچه‌های مسجد داد

حجت‌الاسلام چراغی‌پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کانون‌های مساجد در ۱۹ مهرماه ۹۱، گفت: این حمایت همه جانبه معظم‌له از کانون های مساجد افقی جدید پیش روی بچه‌های مسجد گشود.
شناسه خبر : 1103404 تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

حجت الاسلام «علی چراغی پور» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 91 درباره کانون های مساجد، اظهار کرد: ایشان در آن روز در دیدار با علما و روحانیون استان خراسان شمالی تاکید کردند: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی - هنری مساجد را فراموش نکنید».

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد: این حمایت همه جانبه معظم‌له از کانون های مساجد افقی جدید پیش روی بچه های مسجد گشود و باعث شد که با برنامه ریزی گسترده و جدیت بیشتر فعالیت ها را پیش ببرند چنان که در استان ایلام که از استان های کم‌برخوردار کشور محسوب شود، برنامه های متنوع و متعدد در کانون های شهری و روستایی کلید خورد.

 

وی با بیان اینکه این سخنان با بخشیدن انگیزه و امیدِ انجام فعالیت های جدی و جدید به کانون های مساجد، سبب اتفاقات مبارکی شد، گفت: چنان که فعالیت های اثرگذار دینی، فرهنگی و قرآنی به ویژه در مناسبت های ملی مذهبی آغاز شد و طرح هایی با گستره ملی طراحی و اجرا شدند.

 

حجت الاسلام چراغی‌پور با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر هم‌افزایی کانون های مساجد و بسیج «با همکاری بسیج، این کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید»، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از فعال ترین ارکان های مسجدی، همواره از همکاری و هم‌افزایی با دیگر ارکان مسجدی استقبال کرده اند چنان که در استان ایلام قریب به یک هزار مسجد، تکیه و حسینیه چنین هستند.

 

وی با اشاره به راه اندازی شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری در استان ها، گفت: در پی هم‌افزایی های صورت گرفته با ارکان مسجدی، استعدادیابی، کارآفرینی و اشتغال زایی در کانون های مساجد مورد توجه قرار گرفته و شاهد پیشرفت های چشمگیر بچه های مسجد هستیم.

پایان پیام/ 9