بیانات مقام معظم رهبری در «۱۹ مهر» فصل الخطاب متولیان مسجدی است
بیانات مقام معظم رهبری در «۱۹ مهر» فصل الخطاب متولیان مسجدی است

بیانات مقام معظم رهبری در «۱۹ مهر» فصل الخطاب متولیان مسجدی است

حجت الاسلام یارمحمدی بر ضرورت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در« ۱۹ مهرماه» تاکید کرد و گفت: بیانات ایشان فصل الخطاب و اولویت متولیان فرهنگی و مسجدی است.
شناسه خبر : 1103375 تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال 91 در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: تحقق بخشیدن به فرمایشات ایشان در اولویت متولیان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام محمد نقی یارمحمدی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از ظرفیت های عظیم کشور محسوب می شود، گفت: از زمان تشکیل این مراکز تاکنون، جوانان و نوجوانان بسیاری در آن عضو شده و از برنامه های فرهنگی و هنری مساجد بهره مند می شوند.

 

وی از کانون های فرهنگی و هنری به عنوان زیربنای فعالیت های فرهنگی یاد کرد و ادامه داد: این مرکاز در جایگاه اصلی و موثر خود و در کنار مساجد مستقر شده است.

 

حجت الاسلام یارمحمدی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری یک ظرفیت اثرگذار فرهنگی است که در 19 مهر مقام معظم رهبری در سفر به خراسان جنوبی به دغدغه های خود در مباحث فرهنگی اشاره کرد و بر جذب جوانان به این مراکز تاکید فرمودند.

 

مدیر ستاد فهمای استان زنجان با یادآوری اینکه قرار گرفتن این مراکز در کنار مسجد ظرفیت مهمی را برای تربیت جوانان و نوجوانان بر مبنای آموزه های دینی فراهم می کند، افزود: شناساندن و معرفی این مراکز و تعامل با سایر دستگاه های متولی یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

حجت الاسلام یار محمدی بر آشنایی جوانان با مکتب اسلام ناب محمدی و اندیشه تشیع تاکید کرد و گفت: برای تحقق بخشیدن به فرموده مقام معظم رهبری بایستی برنامه ریزی برای جذب جوانان به کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج با جدیت در دستور کار متولیان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به ساماندهی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه فهما گفت: این سامانه از زمان راه اندازی تاکنون طرح های متنوعی را در قالب برنامه های فرهنگی و هنری به اجرا درآورده است.

 

پایان پیام/ 73