فعالیت ۵۲۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای استان فارس
فعالیت ۵۲۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای استان فارس

فعالیت ۵۲۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای استان فارس

حجت الاسلام امیدی با اشاره به فعالیت ۵۲۱ باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای استان فارس، گفت: این کانون ها در نقاط مختلف روستایی استان فعالیت های متنوعی را در طول سال اجرا می کنند.
شناسه خبر : 840783 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

حجت الاسلام «حسین امیدی» به مناسبت «15مهر، روز روستا و عشایر»،‌ به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: بیش از یک هزار و 200 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فارس مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 521 باب در مساجد نقاط روستایی حتی دورترین نقاط راه اندازی شده است.

 

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: کانون های مساجد روستایی در نقاطی که حتی اداره ای هم وجود ندارد به صورت یک نهاد قوی با جایگاه رفیع معنوی و اجتماعی برنامه های متنوعی را در طول سال و به ویژه اوقات فراغت تابستان اجرا می کنند و در برخی موارد بسیار قوی تر از کانون های مساجد شهری نیز ایفای نقش می کنند.

 

وی با ارائه آماری از پراکندگی کانون های مساجد روستایی در شهرستان های استان فارس، افزود: شهرستان های داراب با 44 باب کانون روستایی از مجموع 84 باب کانون، جهرم با 36 باب کانون روستایی از مجموع 68 باب کانون و مرودشت با 34 باب کانون روستایی از مجموع 54 باب کانون فعال در سطح شهرستان بیشترین آمار کانون های مساجد روستایی استان را به خود اختصاص داده اند.

 

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه در سال های اخیر بیشترین تمرکز و اولویت تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستایی استان بوده است، گفت: در اجرای برنامه ها نیز کانون های مساجد روستایی در بسیاری از موارد پیشتاز فعالیت ها هستند و برنامه های متنوعی را با کمترین امکانات برای عموم مردم اجرا می کنند که در مناسبت های ملی و مذهبی با استقبال حداکثری همراه است.

 

این مقام مسئول با گرامیداشت «15مهر، روز روستا و عشایر» و تبریک این مناسبت به اصحاب مساجد و کانون های فرهنگی و هنری روستایی، خاطرنشان کرد: استعداد ها و ظرفیت های بسیار بالقوه ای در سطح روستا های استان فارس در رشته های مختلف قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی وجود دارد که نیازمند توجه و حمایت است تا شکوفا شود.

 

 

پایان پیام/ 130