ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌های مساجد جنوب فارس برگزار می شود
ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌های مساجد جنوب فارس برگزار می شود

ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌های مساجد جنوب فارس برگزار می شود

اخوت با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های اربعین در یکصد کانون‌ مساجد جنوب فارس، گفت: این برنامه‌ها در محورهای معرفتی، فرهنگی و آموزشی، فعالیت‌های مجازی، کتابخانه‌ای و هنری پیش‌بینی شده است.
شناسه خبر : 840792 تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

«محمدابراهیم اخوت»، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در لارستان، با بیان اینکه امام حسین(ع) کشتی نجات ما از تلاطم‌های زندگی است، گفت: کسانی که دل‌های خود را خانه عشق و ایمان به امام خوبی‌ها کرده‌اند، از هر گزندی مصون خواند ماند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس افزود: اربعین حسینی الهام‌بخش عاشقان حسینی و میعادگاه دلداگانی است که امام حسین(ع) را الگوی آزادگی و یکتاپرستی می‌دانند.

وی با اعلام ویژه‌برنامه‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس، گفت: ما در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس برای پاسداشت این ایام و استفاده از ظرفیت فرهنگی بزرگ اربعین، برنامه‌های بسیاری را در بیش از یکصد کانون‌ اجرا می‌کنیم که این برنامه‌ها در محورهای معرفتی، فرهنگی و آموزشی، فعالیت‌های مجازی، کتابخانه‌ای و هنری پیش‌بینی شده است.

اخوت با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌ها، بیان کرد: اجراي مراسم نمادين پياده‌روي اربعين جهت جاماندگان اربعين حسيني، قرائت زيارت اربعين، برگزاري مراسم سخنراني، عزاداري و روضه‌خواني اربعين به منظور ترويج معارف در مساجد و حسينيه‌ها و تبیین رابطه پیاده‌روی اربعین و ظهور از مهم‌ترین برنامه‌های ویژه اربعین در سطح کانون‌های جنوب فارس است.

وی ادامه داد: اجراي مراسم دمام‌زني و گروه‌هاي تعزيه در نقاط مختلف شهر، اطعام عزاداران، تهيه و انتشار نشريات با موضوع متناسب با اربعين، برپايي موكب و غرفه‌هاي صلواتي در سطح شهر و ... از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد جنوب فارس در ایام اربعین خواهد بود.

پایان پیام/ 656