هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی یادآور از خود گذشتگی های دفاع مقدس است
هفتم مهر روز آتش نشاني و ايمني يادآور از خود گذشتگي هاي دفاع مقدس است

هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی یادآور از خود گذشتگی های دفاع مقدس است

هفتم مهر روز آتش نشاني و ايمني يادآور حماسه آفريني ها و از خود گذشتگي هاي آتش نشانان ميهن اسلامي در عرصه هشت سال دفاع مقدس است.
شناسه خبر : 30769 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان مازندران: هفتم مهر به روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است که در همین روز در سال 1359 هنگامی که دشمن بعثی عراق به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد و آتش نشانان در حین عملیات خاموش کردن آتش، تعدادی بسیاری از آنها به فیض شهادت نائل شدند.

 

بر اساس این گزارش: روز آتش نشانی و ایمنی یادآور حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه هشت سال دفاع مقدس و همچنین بعد از آن دوران در عرصه های مختلف و در جای جای این مرز و بوم در بحرانی ترین شرایط است.

 

این گزارش می افزاید: آتش نشانان همانند فرشته های نجاتی هستند که از جان، مال و خانواده خود می گذرند که بدون تردید الگوی آنها در این فداکاری و ایثار از بزرگان دین به ویژه اباعبدالله الحسین است.

 

در ادامه گزارش تصریح می شود: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران باتوجه به فعالیت در عرصه های مختلف اجتماعی، هنری، قرآنی، فرهنگی و ... با برگزاری کلاس های آموزشی برای اطفای درست حریق و ... در مواقع ضروری ضمن قدردانی از تلاشگران آتش نشانی آمادگی اعضای کانون های فهما را برای یاری این زحمت کشان بی ادعا اعلام می دارد.