حفظ اربعین نیازمند حضور فعال همه افراد جامعه است
حفظ اربعين نيازمند حضور فعال همه افراد جامعه است

حفظ اربعین نیازمند حضور فعال همه افراد جامعه است

حجت الاسلام اميني گفت: حفظ اربعين و انتقال آن به نسل‌هاي بعدي و استفاده شايسته از اين ظرفيت بي‌نظير نيازمند حضور فعال همه افراد جامعه است.
شناسه خبر : 30766 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي(فهما) از استان مرکزی: حجت الاسلام «سیدتقی امینی» از طلاب و سخنوران اراک در وبینار تخصصی اربعین حسینی که به همت ستاد فهمای استان مرکزی برگزار شد، گفت: اولین پایه گذاران این سنت، اسیران کربلا می‌باشند که بر اساس روایات مشهور در بیستم ماه صفر سال ۶۱ هجری قمری پس از بازگشت از شام در چهلمین روز واقعه ی غمبار عاشورا با ورود به دشت کربلا، مدفن امام حسین(ع) و یاران و نزدیکان آن امام شهید را زیارت کردند.

وی افزود: در روایات همچنین وارد شده که در این روز جابر بن عبدالله انصاری –صحابی بزرگ رسول الله(ص) و از یاران با وفای اهل بیت(ع) - در حالی که نابینا شده بود به زیارت قبر امام حسین(ع) آمد.

امینی اضافه کرد: حرکت عظیم فرهنگی اربعین حسینی به‌عنوان یک میراث ارزشمند معنوی و بستری مناسب برای ایجاد اقتدار معنوی برای جهان اسلام و پیروان اهل‌بیت (ع) است.

این سخنور اراکی گفت: نگه‌داری از اربعین و انتقال آن به نسل‌های بعدی و استفاده شایسته از این ظرفیت بی‌نظیر برای ترویج و نشر معارف اسلامی و تحکیم معنویت و همبستگی امت اسلامی، نیازمند حضور فعال همه افراد جامعه است.