امام حسین (ع) احیاگر دین مبین اسلام/عزاداری برای سیدالشهدا(ع) یک جهاد مقدس است
امام حسين (ع) احياگر دين مبين اسلام/عزاداري براي سيدالشهدا(ع) يک جهاد مقدس است
امام جمعه سربیشه در وبینار تخصصی اربعین؛

امام حسین (ع) احیاگر دین مبین اسلام/عزاداری برای سیدالشهدا(ع) یک جهاد مقدس است

حجت الاسلام نجمي‌پور در وبينار تخصصي اربعين حسيني گفت: خون امام حسين(ع) اسلام را بيمه کرد و به همين علت احياگر دين مبين اسلام معرفي مي شود.
شناسه خبر : 30694 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از خراسان جنوبی، حجت الاسلام «احمد نجمی پور» امروز (۴ مهر) در وبینار تخصصی اربعین حسینی اظهار داشت: امام حسین(ع) سفارش شده پیامبر گرامی اسلام (ص)، دیگر ائمه معصومین(ع) و کتب الهی است.

امام جمعه سربیشه و استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه سرنوشت بشریت به وجود امام حسین (ع) گره خورده است، افزود: مسئله اربعین از جهت اجتماعی، تاریخی، سیاسی و ... می‌تواند مورد بحث قرار گیرد.

حجت الاسلام نجمی پور ادامه داد: شهادت امام حسین(ع) نه تنها همه مخلوقات عالم بلکه اشیا شامل زمین و آسمان را هم را دچار تأثر کرد.

 امام جمعه سربیشه واستاد حوزه و دانشگاه اشاره به اینکه خون پاک امام حسین (ع) اسلام را بیمه کرده و احیاگر دین مبین اسلام است، گفت: به همین دلیل اربعین این امام همام، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و بر گریستن بر امام حسین (ع) در عاشورا و اربعین، تاکید شده است.

حجت الاسلام نجمی پور با اشاره به این مهم که عزاداری بر سید و سالار شهیدان، مبارزه با استکبار است، یادآورشد: عزاداری بر امام حسین(ع) یک جهاد مقدس و تکلیفی برای انسان ها است که باید به این جهاد عمل کرد.

به گفته امام جمعه سربیشه و استاد حوزه و دانشگاه اعتراض به ظالمان و استکبار جهانی، تبیین مظلومیت اهل بیت علیهم السلام، حمایت از مظلوم و انتقال این فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان، وظیفه همه وعاظ، مداحان و همه دغدغه مندان جریان عاشورا است.