قیام امام حسین(ع) طلیعه‌ای در راستای بسترسازی تمدن نوین اسلامی بود
قيام امام حسين(ع) طليعه‌اي در راستاي بسترسازي تمدن نوين اسلامي بود
دبیرستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری؛

قیام امام حسین(ع) طلیعه‌ای در راستای بسترسازی تمدن نوین اسلامی بود

حجت‌الاسلام و المسلمين احمدي با اشاره به اهداف و اثرات واقعه عاشورا گفت: قيام امام حسين(ع) طليعه‌اي در راستاي بسترسازي تمدن نوين اسلامي بود.
شناسه خبر : 30684 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری، وبینار تخصصی اربعین حسینی از سلسله وبینارهای اربعین کشوری با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی هاشمی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری و حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی، دبیرستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری در چهارمحال و بختیاری امروز یک شنبه چهارم مهرماه 1400 ساعت13:30 برگزار شد.     

                                      

وبینار اربعین حسینی با قرائت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و در ادامه محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری ضمن عرض تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرا اباعبدا... الحسین (علیه السلام) به همه شرکت کنندگان در وبینارشامل: مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کشور، اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مدیران و کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ائمه جمعه و جماعات خیر مقدم گفته و اظهار امیدواری کرد، که با ریشه کن شدن ویروس منحوس کروناتوفیق تشرف برای همه عزیزان در عتبات مقدسه حاصل شود و ان شاء الله سال آینده را به صورت حضوری و با پای پیاده در محضر سید و سالار شهیدان حضرا اباعبدالله الحسین (علیه السلام) باشیم. 

 

در ادامه وبینار حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی هاشمی، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در سخنانی مسئله گریه بر سیدالشهدا (علیه السلام) و زیارت و ارتباط با سیدالشهدا (علیه السلام) را یک کد و یک رمزموثری برای صعود و عروج انسان های سالک الی الله دانست.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ پیامبری به مقامی نرسید، الا اینکه بر مصیبت امام حسین (علیه السلام) گریه کرد، افزود: همه پیامبران از راه توسل و انابه بر این مصیبت عظمی به مقاماتی رسیده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی هاشمی با تاکید براین سخن امام زمان (عج) که می فرمایند هرصبح و شب بر مصیبت امام حسین (علیه السلام) گریه می کنم، افزود: این سخن یک دستورالعمل اخلاقی است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری افزود: با گریه بر مصیبت امام حسین (علیه السلام) است که برکات و معنویات نصیب می شود و حجاب هایی از روی انسان ها برداشته می شود و روزی او می گردد که با هیچ دستورالعمل سیرو سلوکی به مقامات نخواهیم رسید.

 

سخنران بعدی وبینار حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی، دبیرستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری بود که با اشاره به اینکه مرکز فتنه علیه اسلام ناب محمدی با حضور اهلبیت امام حسین (علیه السلام) متلاشی شد، افزود: شام پایگاهی برای ترویج نام اهلبیت شد و امروز بعد از نزدیک به 1400 سال همان شام قبلی و سوریه فعلی خط مقدم جبهه مقاومت شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه از اربعین حسینی می فهمیم که مقاومت جواب می دهد، افزود: اربعین یعنی اینکه بصیرت جواب می دهد و اربعین یعنی پیروزی خون بر شمشیر.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابوالفضل احمدی با قرائت فرازی از زیارت عاشورا افزود: جبهه حق خون خود را دادند تا مردم را از جهالت در اندشه و جهالت در عمل نجات دهند و مردم را از سرگردانی و تحیر نجات دهند و هدف اصلی قسام امام حسین(علیه السلام) همین است، نجات بشر.

 

دبیرستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرف دیگر، جبهه باطل بود در مقابل امام حسین (ع) که دنیاپرستان و شیفتگان دنیا بودند، افزود: قیام امام حسین (ع)  طلیعه ای برای بستر سازی تمدن نوین اسلامی بود.

 

علاقمندان برای حضور در وبینار با استفاده از لینک chb.fahma.org/liveroom  به عنوان میهمان در این وبینار شرکت داشتند و وبینار با قرائت زیارت اربعین به پایان رسید.

 

 

https://s4.uupload.ir/files/%D9%88%D8%A8%DB%8C%D9%86%D8%A7%D8%B1_%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%861400_-_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%84_%D9%88_%D8%A8%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C_a6t2.jpg